שלב 2: תזונה לבטן שטוחה

כעת כשהכנו את המקרר לאתגר הורדת המשקל מהבטן, ואנחנו בטוחים שאנחנו רוצים להמשיך עם התהליך, מתחילים הדיאטה והשינוי התזונתי. אם אתם לא יודעים כמה קלוריות אתם צורכים ליום, קחו יומיים וחשבו את צריכת הקלוריות שלכם. רישמו את כל מה שאתם אוכלים, ואת הכמות שאתם אוכלים ממנו, בפנקס, ובסוף היום חשבו כמה קלוריות זה יוצא. נסו לאכול רגיל ביומיים אלו כדי לחשב את המספר האמיתי.

הגבלת קלוריות

מספר הקלוריות שיהיה סביר לאדם ממוצע נע בין 2,000 ל-2,500 קלוריות ליום. בתזונה החדשה שלנו ננסה להקטין את הצריכה היומית של הקלוריות לבין 1600 עד 2000 קלוריות ליום למשך שלושים יום. הורדה בכמות הקלוריות היומית תלווה בפעילות גופנית למשך שעה לפחות וכך נוודא כי כמות הקלוריות הנכנסת קטנה מכמות הקלוריות היוצאת מהגוף.

אם לא תגביל את צריכת הקלוריות היומית שלך, לא תצליח להוריד בשומן הבטני. למרות שישנן דיאטות שונות שמבטיחות להוריד בשומן בלי מאמץ ובלי שינוי תזונתי, רופאים ודיאטנית רבים יודעים כי רק כשמגבילים את הקלוריות אפשר להוריד במשקל ולהשיג בטן שטוחה בתהליך בריא ונכון.

בנוסף להקטנת הכמות, כדאי להחליף חלק מהמזונות למזונות בריאים יותר. תמיד כדאי להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים בדיאטה זו. צפה להוריד את המשקל בזמן נורמלי ולא בדיאטה מהירה ורצחנית, כי כך הבטן תשאר שטוחה לזמן רב יותר.

אכילת קמח מלא ודגנים מלאים

במחקר שנעשה, נבדקים שהיו תחת דיאטה שכללה דגנים מלאים הורידו יותר שומן בטן מנבדקים שאכלו אותו הדבר חוץ מקמח לבן. לחם מלא, אורז מלא ושאר מוצרים מדגנים לא מזוקקים הינם בריאים יותר ותורמים להורדת הבטן.

אכילת שומנים טובים יותר

כיום יודעים שיש הבדל בין אכילת מזונות עם שומנים רווים לבין אכילת מזונות עם שומנים חד-בלתי רווים (MUFA). השומנים הטובים נמצאים במזונות כמו אבוקדו, אגוזים, גרעינים, פולי סויה, ושוקולד מריר.

רצוי להמנע משומני טראנס שנמצאים במרגרינה, קרקרים, עוגיות ומוצרי אחרים שכתוב במרכיבים שלהם שומן מוקשה. שומן טראנס שומר על השומן בתוך הבטן.

אכילת סיבים תזונתיים

תוכלו להוסיף סיבים תזונתיים על ידי אכילת שיבולת שועל, תפוחים, דובדבנים ועוד. סיבים אלו מנמיכים את רמת האינסולין, ששורף את השומן הויסרלי בבטן. אל תתחיל לאכול המון סיבים בבת אחת, הוסף את הסיבים בהדרגה כדי שמערכת העיכול תתרגל לכך. הסיבים התזונתיים בירקות ופירות נמצאים בקליפה שלהם, אז בלי קילופים מיותרים.

תאכלו מנות קטנות יותר, בעיקר בערב

אנשים נוטים להיות פחות פעלתניים לאחר הערב. בשום אופן לא כדאי לאכול לפני השינה, ורצוי לאכול יותר משלוש שעות לפני השינה. הסיבה היא שהשומן שתאכלו יצטבר בגוף ולא ישרף.

להחליף ממתקים בפירות

לעתים יש לנו צורך אדיר במשהו מתוק. למרות שלא מומלץ לאכול יותר משלוש פירות ליום, אכן ניתן לאכול פירות במקום ממתק כלשהו, כי הסוכר בפרי יתעכל טוב יותר בגוף בזכות הסיבים בפרי.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.