movement-1639989_960_720

עזבו אתכם תרגילים לבטן שטוחה, הנה שיטות שלא מצריכות להקדיש זמן להשטחת הבטן!

באינטרנט אפשר למצוא המון, אבל המון תרגילי כושר ושיטות מתוחכמות להשטחת הבטן. הכל החל מתרגילי יוגה ועד קניית מכשירי פילאטיס. חלקם עובדים, אני לא אגיד שלא… הבעיה היא שאין זמן או כסף להשקיע בהם.

במדריך הזה, אנחנו הולכים בדרך אחרת להשיג אותה תוצאה. אפס כסף מושקע, אפס זמן נוסף בכל יום, בטן שטוחה לאחר חודש.

מאמינים?

לפני שנכנס לשיטות עצמן, אותן תשלבו ביום יום בלי לשים לב, אני רוצה להגיד מילה על ההגיון מאחורי זה. מכירים את זה שאתם אוכלים ארוחה, ואחר כך מרגישים נפוחים? כאילו עליתם 4 קילו רק מהארוחה הזו? מכירים את זה שאתם עייפים מאוד אחרי ארוחה? הסיבה לכל אלו היא שהתזונה משפיעה הרבה יותר מהכושר. אם נלמד לאכול נכון, נוכל לרדת.

נכון, נכון. כושר זה חשוב. אם אתם יכולים – תעשו. אבל עובדה היא שעם קריירה, ילדים, עיסוקים, להרבה אין פשוט זמן, או שהם לא אוהבים כושר. מה, לא מגיע להם גם בטן שטוחה?

המדריך הזה הוא לא מציע שיטות קלות. גם לשנות את הארוחות שלכם זה לא פשוט בכלל. אבל היתרון הוא שזה לא לוקח יותר זמן במשך היום, ובתוך שבועיים אפשר להתרגל לכל השינויים ואפילו לאהוב אותם.

אנחנו נפנה להשגת בטן שטוחה דרך טיפול ממוקד בתופעת "ההתנפחות". התנפחות היא תופעה נפוצה אצל אנשים רבים. זה לא נעים, זה מעייף, וזה לא אסתטי. הרבה פשוט לא יודעים מה לעשות עם תחושת הניפוח, והם חושבים שאין לזה טיפול. אם אתם מרגישים נפוחים פעמים רבות במהלך השבוע, תדעו שיש מה לעשות.

אז בואו נתחיל. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להילחם בתופעה שאולי היא המעצבנת ביותר בעולם, עבורי לפחות. כך תוכלו להשיג את הבטן השטוחה שתמיד חלמתם עליה.

השיטה מתאימה לגברים ונשים, אז אל תחשבו שיש שיטה שלא תוכלו ליישם.

שיטה 1 לבטן שטוחה: מנות קטנות

המוח שלנו הוא די פרימיטיבי. יש מולנו אוכל – אנחנו אוכלים אותו. כשאנחנו אוכלים ואוכלים רק כדי לסיים את הצלחת, אנחנו יכולים לאכול הרבה יותר ממה שהגוף שלנו זקוק לו. מחקרים גילו שאם מביאים לאנשים מנות בצלחות קטנות יותר, הם אוכלים פחות.

כשמסיימים לאכול מנה ענקית במסעדה, או שווארמה בלאפה, מרגישים מפוצצים ונפוחים. יש אנשים שלומדים לאהוב את התחושה הזו, הייתם מאמינים? אל תדאגו, אחרי שמפסיקים לאכול יותר מדי ממש לא רוצים לחזור לתחושה הזו.

אני רוצה להפיג חשש שאולי צץ, שהמשמעות של לאכול מנות קטנות הוא להרעיב את עצמכם. ממש לא! הרעיון הוא ללמוד להיות רגישים לגוף שלנו ולצרכים שלו. זה לא משהו שמשיגים ביום אחד, אבל עם הזמן מפתחים באופן טבעי את הרגישות, בלי להשקיע בזה מחשבה או זמן. כדי להקטין את המנות אפשר לגוון את מה שאוכלים. לא לאכול רק שניצל ופירה בכמות קטלנית, אלא לאכול חזה עוף קטן, פירה קטן, ובצד סלט. אם תשבו, תקחו את הזמן, תלעסו טוב, ותגוונו במנות, תאכלו פחות – הבטחה שלי.

בונוס עבורכם: ברגע שתתחילו לאכול כמו שאני מתארת בפסקה הזו, גם רמת האנרגיה שלכם תעלה. אתם אוכלים פחות, והקיבה צריכה לעבוד פחות. זה משאיר לגוף יותר אנרגיה. המשמעות היא שמקבלים אפילו עוד יותר יתרונות מאשר הבטן השטוחה, מרגישים הרבה יותר טוב.

מובן שכשאני כותבת להקטין מנות מדובר גם על מסעדות. איך עושים את זה? מתחילים לחלוק מנות עם מי שאתם אוכלים איתו. בן / בת זוג, חברים. קחו מנות יחד ותאכלו בנעימות.

שיטה 2: מספיק עם המשקאות המתוקים

בחלק השני אני הרבה יותר רדיקלית וללא פשרות. זהו, ותרו על המשקאות המתוקים. גם המיץ הסחוט, גם הסודה הממותקת ואפילו המים בטעמים. שום משקה מתוק לא נכנס. אם עכשיו אתם סוחטים בבית מיץ רימון או לימונדה בלי סוכר, בסדר. אבל בשום אופן לא לגעת במשקה מתוק.

למה שתסמכו עלי? כי אני אגיד לכם מה יקרה בעוד חודש אחרי שלא נגעתם במשקה מתוק. אם תחשבו לאחר מכן לקחת כוס של קולה או מיץ, זה יגעיל אתכם. כן, יגעיל אתכם. הסיבה שאנחנו אוהבים משקאות ממותקים זה לא אותה סיבה שאנחנו אוהבים נאמר שוקולד מריר, או סטייק. סטייק ושוקולד מריר הם טעימים תמיד. קולה ומשקאות ממותקים טעימים רק למי שמכור להם, שהתרגל לטעם המזעזע שלהם. תסמכו עלי עכשיו, ותראו שעוד חודש לא תוכלו לגעת במשקאות האלו.

גם הגזים שיש במשקאות האלה לא עושים לכם טוב ומנפחים לכם את הבטן. פחמן דו חמצני שנצרך במשקאות האלו גורם לנו להתנפח, ולהיות עם גזים.

לא השתכנעתם? משקה ממותק נמצא כגורם לעלייה במשקל, בעיות אינסולין, סכרת ומחלות לב. בכוס קולה יש 8 כפיות סוכר. די, אין יותר. רק מים, תה וקפה.

שיטה 3: איך אתם אוכלים?

תסלחו לי על הביטוי, אבל האם אתם בולסים? הרבה אנשים לא מצליחים לרדת במשקל ולהוריד את הבטן, פשוט מכיוון שהם אוכלים מהר מדי. אם אתם אוכלים בזמן שאתם מדברים, כשאתם ממהרים, מסתכלים על הפלאפון או על המחשב, או שותים בכמויות, האוכל נכנס ללוע בלי בכלל שהוא ילעס כמו שצריך. אתם גם בולעים המון אוויר בלי לשים לב.

כל אלו מנפחים לכם את הבטן, ומפוצצים אתכם בשומן ומזון שהגוף לא יכול לעכל, כי השיניים שלכם לא פירקו אותם.

אז אמרתי שהשיטות לא יקחו לכם זמן, וזה נכון שהלעיסה כן תאריך את הזמן שאתם אוכלים, אבל לא מדובר על עוד פעולה שתצטרכו לעשות. זה פשוט שהאכילה שאתם גם ככה עושים תיקח עוד כמה דקות, לא נורא. האנרגיה שתתווסף לכם בעקבות האכילה האיטית תשלים את החסר.

תזמנו את הזמן שאתם אוכלים, ונסו לשים לב למצב הרוח בזמן האכילה. אכלו בסבלנות, תרגישו את המזון, תשאלו את עצמכם איך הטעם. זה נשמע דבילי בהתחלה, אבל עוד יתרון של שיטת האכילה האיטית היא שאתם נהנים יותר מהאוכל כי אתם מודעים לו ולטעמים שלו.

הנה המדריך איך עושים את זה: קחו כף עם הסלט (למשל), הכניסו לפה, התחילו ללעוס, וההנחייה היא פשוט ללעוס יותר מהרגיל. לא צריך ללעוס המון, רק קצת יותר מהרגיל. כבר תרגישו טוב יותר עם האכילה. לאחר הביס, עצרו, קחו נשימה, והמשיכו לביס הבא.

שוב, יקרה אותו דבר שכתבתי עליו קודם, הגוף שלכם ישים לב שהרבה יותר טוב לו לאכול יותר לאט, ובאופן טבעי תתחילו לאכול יותר ויותר לאט, מבלי לשים לב!

אם אתם אוכלים עם עוד אנשים, יכול להיות שהם יתלוננו. "למה פתאום אתם אוכלים כל כך הרבה זמן?". כדי שהאכילה הזו תצליח תצטרכו להתמודד עם שאלות כאלו ולדעת להתייחס אליהם בלי שזה ישפיע עליכם.

 

שיטה 4: המנעו ממוצרים "ללא סוכר"

אוקיי, אז אנשים רבים, אחרי שאומרים להם לוותר על המשקאות המתוקים, ישר פונים לקולה זירו, דיאט ספרייט וכדומה. למעשה, הם עושים יותר נזק, ומרחיקים מעצמם את האפשרות להוריד את הבטן הנפוחה שלהם ולהשיג בטן שטוחה עם קוביות.

תחליפי הסוכר שחברות המזון משתמשות בהן הינם הרבה יותר גרועים מסוכר. הם לא מתעכלים כמו שצריך בגוף, ויכולים לפגוע בכל מערכת העיכול שלנו.

בקיבה שלנו ישנן בקטריות טובות, שעוזרות לנו בעיכול, וכשאנחנו צורכים את תחליפי הסוכר הם באים בריאקציה עם הבקטריות ונוצר גז שגורם לנו להתנפח.

כשמערכת העיכול נפגעת בעקבות תחליפי הסוכר, זה יכול גם לגרום לתופעות לא נעימות כמו שלשולים וכאבי בטן.

שיטה 5: לאכול ירקות מבושלים

כולם יודעים שירקות זה דבר בריא, אבל האמת היא שמאוד קשה לגוף שלנו לספוג את הרכיבים התזונתיים מהירקות. הרבה פשוט הופך לפסולת וגז, ומוביל לנפיחות בבטן.

לכן מומלץ לבשל את הירקות מראש. כשאוכלים אותם מבושלים זה עוזר לסיבים התזונתיים להתרכך, וכך אנחנו יכולים לעכל אותם בלי הגז.

 

שיטה 6: לאכול יותר סיבים תזונתיים

התחילו כל בוקר עם דייסת שיבולת שועל. לרבים מאיתנו יש עצירות, וזה מוביל גם להתנפחות של הבטן ולגזים. הפתרון: לאכול מזון עתיר סיבים תזונתיים, שעוזרים למזון לעבור דרך מערכת העיכול והחוצה מהגוף.

שיטה 7: להימנע מירקות מסויימים

אם אתם רוצים בטן שטוחה, אתם חייבים להמנע מלאכול מזון כמו שעועית מבושלת, כרוב, בוטנים, גבינות שמנות, אגוזים ופירות יבשים.

 

 

שיטה 8: להמנע מפחמימות

לחמניות, סנדוויצ'ים, פיצות. כל מה שיש בו קמח לבן ושמרים, יכול לגרום לנפיחות. השמרים יושבים לנו בבטן, מחכים שנאכל משהו מתוק, ואז מתנפחים. אם אי פעם ראיתם איך נראית מחמצת, אז אתם מזהים את הבועות הנוצרות בעקבות תרביות השמרים.

תימנעו משמרים, וגם מסוכרים ופחמימות, למשך שבועיים, וכבר תתחילו להרגיש בהבדל. גם כאן, תתחילו להרגיש הרבה יותר אנרגיה כתוצאה מהפסקת צריכת הסוכרים.

שיטה 9: יומן תזונה

השיטה הזו מתאימה רק לאנשים שיש להם כוח לרשום כל מה שהם אוכלים. כשאתם רושמים זאת אתם יכולים לרשום גם מתי יש הקלה בנפיחות, וכך להבין מה מונע מכם להשיג בטן שטוחה.

שיטה 10: הפחתת מתח

לבסוף, תתפלאו לגלות שגם מתח גורם לנפיחות בקיבה. על ידי תרגילי נשימה, מדיטציה ושיטות הרגעה נוספות אפשר להפחית את המתח שאנחנו חשים ביום יום, להרגיש הרבה יותר טוב, וגם לקבל בטן שטוחה ויפה יותר.

אני מקווה שעזרתי לכם להשיג בטן שטוחה. יתכן מאוד שתתחילו לראות את ההבדלים כבר לאחר שבוע שבו יישמתם לפחות 5 טיפים שאני ממליצה פה. אם זה המצב, אני מזמינה אתכם לכתוב לי על כך בתגובות.

 

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.

מדי שבוע אנחנו מפרסמים את המתכונים הכי בריאים ומרזים

גלילה לראש העמוד