wheat-995055_960_720

דיאטה דלת גלוטן

גלוטן הוא חלבון שנמצא בחיטה, שיפון, ודגנים שונים. אנשים עם מחלות צליאק חייבים לפטור עצמם מגלוטן, כי הגלוטן גורם להם לדלקות מעיים ולמחלות קשות אחרות. לא רק חולי צליאק מחליטים לבחור בדיאטה דלת גלוטן, בין היתר כי גלוטן יכול לגרום לעצירות, שלשול, תחושת ניפוח, כאבי ראש, עייפות וכאבי פרקים ושרירים. תגובות אלו נוטות אצל אנשים שרגישים לגלוטן, אשר בוחרים לצמצם או לעצור את צריכת הגלוטן.

השפעות של דיאטה דלת גלוטן

הפסקתם לאכול גלוטן? כעת יתכן שתרגישו עם יותר אנרגיה ובריאות טובה יותר. ספורטאים שמפסיקים לאכול גלוטן חשים כי זמן ההתאוששות שלהם מהיר יותר. כאשר אנו בפעילות גופנית מאמצת הסיבים בשרירים שלנו מתפרקים ומשתחררים רדיקלים חופשיים בגוף. חומרים אלו גורמים לנזק שרירי נוסף, ומפריעים לתפקודי גוף. המזון הדלקתי כגון גלוטן מחריף את הבעיה, ולכן הדיאטה הזו עוזרת להתאוששות שתוארה קודם, וגם לכאב שחשים לאחר אימון.

מה כולל גלוטן?

המזונות שיש להמנע מהם כוללים לחם, פסטה, חטיפי גרנולה וקורנפלקס.

איך מתחילים דיאטה דלת גלוטן?

תחילה יש לקנות הרבה ירקות ופירות. במאכלים אלו ישנם רכיבים חשובים לגוף, וויטמינים ומינרלים שעוזרים לתפקוד התקין שלנו. במקום לאכול לחם, שלבו מגוון של חמישה ירקות ופירות בכל ארוחה.

בדיאטה דלת גלוטן יש להמנע ממזון מעובד כגון לחם לבן וקמח. יש להמנע ממזון שמגיע בקופסה, בצנצנת או באריזה כלשהי. כך כדאי להמנע מחטיפים, מממתקים, ממרק מקופסה ומשימורים. חשוב להסתכל על האריזה ולוודא שכתוב "ללא גלוטן".

בדיאטת גלוטן יש לכלול חלבונים, שעוזרים לתיקון השרירים שנאבדים באימון הגופני. החלבונים גם מרגיעים את הרעב, שבדרך כלל מופיע עם הפחתת אכילת הפחמימות עשירי הגלוטן. רצוי לכלול בשר כגון הודו ועוף, דגים, ביצים, אגוזים, גרעינים ושקדים.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.