דיאטה ללא פחמימות

דיאטות דלות פחמימות, כגון אטקינס או הזון, קיימים כבר עשרות שנים. לעתים אנשים שמתחילים דיאטה מחליטים להפסיק לחלוטין את צריכת הפחמימות, כי כך זה מקל עליהם לעמוד בדיאטה. הרעיון הוא שכשלא צורכים כלל פחמימות רמת הסוכר בדם לא עולה, ואין הפרשות אינסולין. כך לא נאגר שומן והסוכר לא הופך לשומן.

 

הגוף איננו מפרק סוכר, ולכן כמקור לאנרגיה הוא מתחיל לפרק שומנים מהגוף, כך מתרחשת בדיאטה זו הרזיה.

תזונה ללא פחמימות

הגוף זקוק לעתים לשומנים ולפחמימות, ולכן תזונה המבוססת על חסך מוחלט בפחמימות איננה תמיד מומלצת. ישנם חולי צליאק שמפסיקים לצרוך פחמימות כדי לא להסתכן לצרוך גלוטן, וגם חולי סוכרת לעתים מתנזרים לחלוטין מפחמימות.

לחיות בלי פחמימות

אנשים רבים מנהלים חיים שמקשים עליהם להתמיד בדיאטה מאוזנת. כדי לפתור מצב של עלייה במשקל לעתים דיאטנים ממליצים על המנעות מפחמימות. בדיאטה זו אוכלים בשר, דגים, גבינות וירקות. לעתים מוסיפים גם ביצים.

מה לא לאכול?

בדיאטה לא אוכלים כלל אורז, תפוחי אדמה, לחמים או מתוקים בצהריים ובערב. דיאטה זו היא יעילה מאוד, למרות שרבים מבקרים אותה, בין השאר בעקבות האכילה המרובה של חלבונים המלווה את הקיצוץ בפחמימות. דיאטה אף יותר קיצונית היא דיאטה ללא פחמימות וסוכרים, ועוד וריאציה של הדיאטה היא דיאטה טבעית ללא פחמימות.

אם מתחילים דיאטה כזו חשוב לשמור על מעקב צמוד בעזרת דיאטן מוסמך, כדי למנוע מצב של מחסור של הגוף במרכיבים תזונתיים.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.