מצרכים לדיאטה הים תיכונית

דיאטה ים תיכונית מבוססת על מוצרי מזון המגיעים מכרתים, יוון ודרום איטליה. בדיאטה זו נקנה מצרכים רבים הכוללים פירות טריים, ירקות, שמן זית ומוצרי חלב. בנוסף נקנה כמות מוגבלת של דגים, עוף, ביצים ובשר אדום, ולא לשכוח יין.

איך לבחור פירות בדיאטה הים תיכונית?

  1. כאשר אתם בשוק או בסופרמרקט, וכמובן בהתאם לעונה, קנו כמויות של פירות כמו: ענבים, תפוחים, תפוזים, תותים ומנגו.
  2. יש לבחור גם זיתים ואבוקדו, ולא לשכוח גם את השקדים, אגוזי המלח, גרעיני הדלעת, השומשום ואגוזי הלוז שישמשו אתכם בתור חטיפים.
  3. בדיאטה הים תיכונית יש לצרוך פירות בכל יום, ולכן כדאי לקנות כמות שתספיק לכם לזמן מה.

איך לבחור ירקות בדיאטה הים תיכונית?

אנשים שצורכים הרבה ירקות בדיאטה הים תיכונית משפרים את הסיכויים שלהם למנוע מחלות כמו יתר לחץ דם, סרטן הפה, הקיבה והמעיים ועוד. בנוסף אכילת הירקות מפחיתה את הסיכון לסוכרת מספר 2, ומחלות של איבוד מח עצם.

ישנם שני סוגים של ירקות בדיאטה הים תיכונית: ירקות עם עמילן וירקות נטולי עמילן. בירקות עתירי העמילן יש הרבה יותר סוכן, ולכן חשוב להפחית את הצריכה שלהם. ירקות אלו כוללים בטטות, תפוחי אדמה ודלעת. בניגוד לירקות אלו, בדיאטה ים תיכונית יש צורך להגביר את הצריכה של ירקות נטולי עמילן כמו פטריות, בצלים, פלפלים ותרד. אפשר להוסיף לרשימה זו גם חצילים, מלפפונים, ברוקולי וחסות למיניהן.

בדיאטה ים תיכונית יש לצרוך לפחות 3 כוסות ירקות בכל שבוע לנשים ולגברים. כדי להוסיף עוד ירקות לדיאטה הים תיכונית שלך, אפשר לשלבם יחד עם המזונות שאתה אוכל כגון כתוספת לדג. אפשר להוסיף פלפלים לסלט או להוסיף מלפפון ליוגורט. חשוב מאוד לרחוץ כמו שצריך את הירקות, כדי להוריד מהם את הריסוס. אם אפשר, מומלץ לקנות ירקות אורגניים לשם הכנת המתכונים הים תיכוניים.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.