תפריט דיאטה יפנית

תפריט דיאטה יפנית: הדיאטה החמה ביותר ל2017

למרות שאולי הדיאטה נראית לנו אקזוטית, תפריט דיאטה יפנית יכול להתאים גם למשפחה. במדריך זה תמצאו מתכונים יפניים קלים להכנה שהם טעימים מאוד, פשוטים וכוללים מצרכים שלכולנו יש במקרר ביומיום. זה מושלם כדי להתחיל לאכול בריא, וגם על מנת לרדת במשקל. אפשר להכין כל מנה המצויינת כאן בפחות מחצי שעה עבודה.

"הפרלמנט היפני הוא ה- iPod של מזון", אומר נעמי Moriyama, ממחברי נשים יפניות לא להזדקן או שומן: סודות של מטבח טוקיו של האמא שלי, "היא מרכזת את האנרגיה המרהיבה של מזון לתוך גודל קומפקטי מהנה . " ואתה לא צריך לבשל בסגנון יפני ליהנות יסודות בריאים של דיאטה – פשוט לאכול יותר דגים, ירקות, פירות; לשרת מנות קטנות; לאכול בזהירות ולאט לאט; ולהוסיף כמה אפשרויות בריאות כמו טופו ואורז, היא אומרת. הנה איך להתחיל.

ישנם יתרונות רבים לדיאטה הזו. קודם כל, דיאטה יפנית מבוססת על סגנון חיים בריא, ולא רק על המזון שצורכים. נשים וגברים יפנים חיים עד גיל מאוד מאוחר, ואחת הסיבות לאריכות הימים היא שהם יודעים איך לאכול בריא. נשים חיות 86 שנים בממוצע, וגברים 79.

באופן סטטיסטי, היפנים גם בריאים יותר, ויש להם את אחד משיעורי הנכות הנמוכים בעולם, לפי ארגון הבריאות העולמי. העם היפני איננו שמן, למרות מה שאנחנו יודעים על הסומו. למעשה, יש לו את שיעור ההשמנה הנמוך ביותר בעולם, רק 3 אחוז, מול 32 אחוז אצל האמריקאים.

לא נכנס יותר מדי פה בענייני זן, אולי זה רעיון למדריך נוסף באתר, אבל כן נציין שיש קשר בין הפילוסופיה הזן בודהיסטית ואופן האכילה. כפי שבטקס התה היפני מקדישים זמן רב לכל פעולה, גם בבישול ובאכילה מקדישים זמן דומה. המזונות הם טריים, כוללים הרבה ירקות, ומוגשים במנות קטנות ואסתטיות. כך האוכל מעודד להתענג על כל ביס, ולא לטרוף את המזון. מהפכני? אולי. כשאוכלים לאט המוח שלנו יודע לנצל את המזון טוב יותר. אל תחשבו שזה קל. צריך להתרגל לאכול לאט, אבל כשמתרגלים קשה מאוד להפסיק לתת תשומת לב לכל ביס.

האדם היפני אוכל בממוצע כ25 אחוז פחות קלוריות מהאמריקאי, וזה עוזר להוריד את אחוז האנשים שרוצים לרדת במשקל. איך הם עושים את זה? הם מחליפים מזון מעובד ולא בריא, שוקולד, צ'יפס, עוגיות, עוגות, חטיפים וכדומה, בפירות, ירקות, מרקים ודגים.

יום ראשון

בוקר: קפה שחור או תה
ארוחת צהריים: 2 ביצים קשות, סלט חסה ושמן זית, עגבניה
ערב: דג מאודה או בתנור, סלט חסה עם שמן זית

 

 

עוד מידע על התפריט באתר WebMD

תפריט דיאטה יפנית יום שני

בוקר: קפה שחור, טוסט
צהריים: דג מאודה או בתנור, סלט חסה עם שמן זית
ערב: סטייק בקר מטוגן, יוגורט דל שומן

יום שלישי של הדיאטה היפנית

בוקר: קפה שחור
צהריים: ביצה קשה אחץ, 3 גזרים גדולים טריים או מבושלים עם שמן זית ולימון כרוטב
ערב: תפוחים

יום רביעי: מנות מקוריות מהתפריט היפני

בוקר: קפה שחור
צהריים: שומר או גזר לבן מבושל בשמן זית, תפוחים
ערב: 2 ביצים קשות, סטייק בקר, סלט חסה עם שמן זית

יום חמישי: דג מבושל יפני

בוקר: גזר טרי, עם מיץ לימון
צהריים: דג מבושל, 2 כוסות של מיץ עגבניות
ערב: דג מבושל, סלט חסה עם שמן זית

יום שישי: לקראת סיום תפריט דיאטה יפנית

בוקר: קפה שחור
צהריים: חזה עוף מאודה או מבושל, סלט חסה עם שמן זית או גזרים מאודים
ערב: 2 ביצים קשות, גזר חתוך עם שמן זית ומיץ לימון

יום שביעי: בשר בקר

בוקר: תה שחור או ירוק
צהריים: בשר בקר ופרי
ערב: לבחור כל ארוחה קודמת חוץ מאשר יום 3

שאר הימים עד יום 13 – לחזור על הימים הראשונים שוב

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.