brown-rice-699836_960_720

דיאטת אורז מלא

כיום כולם כבר יודעים שאורז מלא הרבה יותר בריא מאורז לבן, ולא גורם לבעיות של אורז לבן כמו למשל להידבק לקיבה.

אורז מלא הוא האורז המקורי שמקבלים אחרי שקולפים את האורז, מפרידים את הזרע מהגבעול ומקלפים את החלק הלא אכיל. בתהליך של ניפוי מוציאים את כל החלק הבריא של האורז, הכולל את הסובין והסיבים, ומשאירים רק את האורז הלבן.

מה כולל אורז מלא שלא נמצא באורז רגיל?

באורז מלא תמצאו ריכוזים של ויטמינים מקבוצת B, אבץ, סידן, מגנזיום ועוד. האורז הלבן כולל עמילן שהופך מהר לסוכר ומעלה אותנו במשקל.

מכיוון שלוקח לגוף יותר זמן לעכל אורז מלא הסוכר שמשתחרר ממנו משוחרר לאורך יותר זמן ולכן פחות משמין. בנוסף, האורז המלא כולל סיבים תזונתיים שעוזרים לתהליך העיכול וניקוי המעיים. דיאטת אורז מלא כוללת את כל היתרונות של דיאטת אורז רגיל, בנוסף ליתרונות של אורז מלא.

איך מתחילים דיאטת אורז מלא?

תחילה יש לקנות אחד משלושה סוגי אורז מלא: אורז בסמטי מלא (האורז המלא הטעים יותר), אורז פרסי מלא (אורז יותר עגלגל ויותר דביק עם טעם חזק יותר, אורז מלא עגול (האורז הכי דביק)

תפריט דיאטת אורז מלא

כדי להכין את האורז המלא יש להקדיש לבישול לפחות 45 דקות בנוסף לעוד 10 דקות מנוחה לאחר הבישול.
החומרים כוללים: כף שמן קנולה, כוס אורז בסמטי מלא, 2 תרמילי הל, ציפורן, 3 מקלות קינמון, כפית כורכום, פלפל שחור, 2 תאנים מיובשים, 2 כפות צימוקים, כפית מלח

המתכון פשוט להכנה: מרתיחים שתיים ורבע כוסות מים. מכניסים לסיר על להבה בינונית שמן ואורז ומטגנים. לאחר מכן מוסיפים את הפירות והכורכום. אחרי דקה וחצי מוסיפים את המים והתבלינים. מערבבים ומכסים ומעבירים לאש נמוכה. יש לבדוק את האורז לאחר 35 דקות ולוודא שנשארו מים.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.