eat

דיאטת השמנה

מהי דיאטת השמנה?

יש שתי סיבות עיקריות להתחיל בדיאטת השמנה – אחת היא בריאותית והשנייה אסתטית.

  • הסיבה הבריאותית גורסת כי אנשים בתת משקל הם פשוט פחות בריאים. הגוף שלהם חלש יותר והם חשופים יותר למחלות.
  • הסיבה האסתטית היא שהתרבות שלנו מעודדות אמנם רזון, אבל אנשים רזים מדי, בין אם גברים או נשים, לא נתפסים כמושכים כמו אנשים עם משקל גבוה יותר. בנוסף ישנם אנשים רזים שיש להם כרס או ישבן גדול ואז הם לא יודעים אם לרדת במשקל ולעשות דיאטת הרזיה או להשמין.

כדי להצליח בדיאטת השמנה צריך לדעת כיצד לבנות תזונה נכונה. במדריך זה נעזור לכם לבנות דיאטת השמנה, שלב אחר שלב, שתנחה אתכם לעבור את כל המכשולים שנתקלים בהם אנשים שמנסים לעלות במשקל. המתכון להשמנה בריאה איננו פשוט. צריך לדעת כיצד לאכול נכון ולהשתתף בפעילות הנכונה. מי שבונה לעצמו תפריט השמנה נכון מצליח להגיע למראה מלא וטוב יותר, בעוד שמי שפשוט אוכל יותר ג'אנק פוד ומשמין יכול לגרום לגידול בכרס, למראה פחות אסתטי, ולבריאות לקויה.

סרטון המסביר איך לעלות במשקל בצורה נכונה:

רצוי להתחיל דיאטת השמנה בצורה בריאה ולעלות במסת שריר וכך להעלות במשקל. רבים יופתעו לשמוע שדיאטת השמנה היא לא קלה יותר מדיאטת הרזיה, אם כבר להיפך. אחד הקשיים של מי שעובר דיאטת השמנה הוא הקבלה של החברה. אנו רגילים להבין אנשים שסובלים ממשקל עודף ולכן לא מתפלאים אם אנו שומעים שמישהו עובר דיאטת הרזייה, אבל אם יגידו לנו שעוברים דיאטת השמנה רבים מאיתנו יתנגדו ויגידו כי זה לא בריא בשום מקרה.

איך מתחילים בדיאטת השמנה?

שלב 1 – המנעות מתזונה לא נכונה (השלב החשוב ביותר)

השלב הראשון שיש לעבור בדרך לדיאטת השמנה מוצלחת היא להמנע מהטעות הפופולרית ביותר של הדיאטה הזו – פשוט להתחיל לאכול כמו חזיר. טעות זו היא מאוד נפוצה בקרב רזים שאומרים לעצמם שפשוט יאכלו יותר מכל מה שמתחשק להם וכך יגיעו למשקל הרצוי.

הסיבה שיש להימנע מדיאטה מסוג זה היא שאכילה בלתי מבוקרת של מאכלים כמו סטייקים, צ'יפס, גלידה וכו' איננה בריאה ויכולה לגרום לתופעות בלתי רצויות אצל מי שעובר את הדיאטה, תופעות כגון:

  • הופעת חצ'קונים על הפנים
  • השמנת בטן (השמנה רק באזור הבטן ופיתוח כרס)
  • בעיות רפואיות כמו לחץ דם גבוה או בעיות לב
  • מראה גוף רופס וצמיגי
  • עייפות
  • ועוד

בדיאטת השמנה אתם צריכים לשים לב שאתם לא צורכים כמעט: שומנים רוויים (שומן מהחי), סוכרים מזוקקים, שומן מוקשה, אוכל מטוגן ופחמימות פשוטות. יש להמנע ממאכלים כגון: חמאה, בשר בקר, צ'יפס,

שלב 2 – בניית תפריט השמנה

השלב הבא הוא בנייה של תפריט מפורט שיתאר מה תאכלו לאורך השבוע, בארוחת הבוקר, הצהריים, הערב ובין הארוחות. אפשר לבנות תפריט מסוג זה בעצמכם, לקבל השראה לתפריט השמנה באתר זה או להתייעץ עם דיאטן ולבקש ממנו לעזור לכם לבנות תפריט כזה.

בתפריט השמנה יש לכלול מאכלים הכוללים פחמימות מורכבות בעלות ערך גליקמי נמוך כמו: לחם מחיטה מלאה, שיבולת שועל, דגים, אגוזים וגרעינים, וירקות כמו בטטות וסלק.

תפריט דיאטת השמנה כולל בדרך כלל כ-5 ארוחות הפזורות לאורך כל היום. ארוחות אלו מאפשרות לגוף לקבל חלבונים בצורה קבועה כל כ-3 שעות, ולא לשרוף שומנים כדי לקבל אנרגיה.

שלב 3 – הרשמה למסגרת פעילות גופנית

מי שרוצה לבנות מסת שריר, להפסיק להיות רזה כמו מקל, ולפתח גוף סביר ואף מפותח, חייב להירשם למסגרת פעילות גופנית כגון: חדר כושר, שחייה, אומנות לחימה ופעילויות דומות. בדרך כלל ממליצים על חדר כושר, משום שזו הדרך הקלה ביותר לפתח שרירים ולעלות במסת שריר.

שלב 4 – התמדה במסגרת הפעילות הגופנית ובתפריט התזונה

השלב האחרון הוא התמדה לאורך לפחות חצי שנה במסגרת הפעילות הגופנית שבחרתם ואכילה לפי התפריט שהכנתם. תלו את התפריט מעל המקרר ודאגו שתמיד יהיו מצרכים אלו במקרר. יש לאכול בכל 3 שעות, שעה לפני האימון, וכן לאכול חלבונים מיד לאחר האימון. כמו כן רצוי למדוד את המשקל הסגולי שלכם מדי שבועיים / חודש, ולראות את התקדמותכם לאורך הזמן.

במסגרת דיאטת ההשמנה תדרשו לעקוב אחר כמות הקלוריות וסוג המזון שתצרכו ביום, וכן תדרשו למלא אחר דרישות של פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע. התמדה זו תבטיח שתעלו במשקל ותראו טוב יותר, כמו אינספור אנשים שעברו דיאטות השמנה דומות.

מדוע אנשים זקוקים לדיאטת השמנה?

ישנם רופאים שכלל אינם ממליצים על דיאטת השמנה, כי הם טוענים שאין צורך לעלות במשקל ושהגוף יודע איזה משקל טוב לו. למעשה יש מספר סיבות שבגללן אנשים מגיעים לתת משקל, בין היתר:

  • סרטן
  • בעיות הורמונאליות
  • בעיות עיכול וטפילים בקיבה
  • סטרס
  • בעיות אכילה כמו אנורקסיה או בולמיה

כיצד להתמודד עם תגובות הסביבה לכך שהתחלתם דיאטת השמנה?

ברגע שתתחילו לספר לאנשים בסביבתכם שהחלטתם לעלות במשקל, סביר שרבים מהם יגיבו בצורה אופיינית של זלזול, עם משפטים כמו: "פשוט תאכלו יותר", או "איזה כיף לכם". תגובות אלו מקורם בבורות וחוסר מודעות לקשיים שיש לאנשים הסובלים מרזון לעלות במשקל.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.