דיאטת חלבונים

מהי דיאטת חלבונים?

רבים יודעים כיום כי דיאטה המתמקדת בחלבונים מצליחה מאוד במבחני הורדת משקל, ולכן גם זו בין הדיאטות הפופולריות ביותר, אך האם באמת כדאי להתנסות בדיאטה זו? כיום ישנם סוגים רבים של דיאטות חלבונים כגון אטקינס, זון ועוד. בכל דיאטות אלו ההמלצה היא לצרוך חלבונים בצורה מוגברת- כ40 אחוז מכלל הקלוריות הנצרכות ביום. ישנן דיאטות חלבונים דלות פחמימות ודיאטות חלבונים דלות שומן.

חסרונות דיאטת חלבונים

בדיאטת חלבונים צריכת החלבונים והשומנים הינה גבוהה מהמומלץ על ידי ארגוני בריאות שונים. יש שרואים בצריכת חלבונים מוגברת סכנה ממשית שכן רמת הכולסטרול בדם עולה. מכיוון שכמות הבשר גדלה, והבשר מכיל בדרך כלל הורמונים שנועדו לגידול, זו עוד סיבה בגללה מתנגדים רבים לדיאטת חלבונים.

בגלל הצריכה המוגברת של חלבונים תתכן גם עליה בסיכון למחלות כמו אבנים בכליות, אוסטאופורוזיס, מחלות לב כליליות, סוכרת, שבץ או סרטן.

יתרונות דיאטת חלבונים

  • דיאטה זו נחשבת יעילה בכך שהיא מביאה לירידה מהירה במשקל. למרות זאת יש שרואים בכך עוד חסרון משום שהירידה במשקל נובעת בעיקר מאיבוד נוזלים מהגוף.
  • יתרון נוסף הוא שהדיאטה מקטינה את צריכת הפחמימות ומעודדת את תהליך הקטוזיס.
  • ישנו יתרון בדיאטת החלבונים בכך שצריכת הפחמימות הריקות קטנה וכך רומת האינסולין והסוכר בגוף מנוטרות טוב יותר. דיאטה זו טובה יחסית לחולי סוכרת והיא גם מצליחה להפחית את רמת הטריגליצרידים בדם.

דיאטות חלבונים בעלות תכולת שומן נמוכה לבודי בילדרים

מי שעוסק בפיתוח שרירים בדרך כלל מבצע פעילות גופנית מאומצת מוגברת הכוללת שימוש במשקולות. אנשים אלו שורפים יותר חלבונים מאדם רגיל, ולכן צריכים לצרוך יותר חלבון. ישנם מפתחי גוף שאם שותים אבקות חלבונים כדי להכניס לגוף חלבון ישר לאחר אימון הכושר. לפי שיטה זו צריכת החלבונים באבקה מאפשרת ספיגה מהירה של החלבונים בגוף וזמן התאוששות קצר יותר של השרירים.

 

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.