דיאטת כולסטרול

ביצעת בדיקת דם וגילו לך כולסטרול גבוה? כיום אפשר להוריד את רמת הכולסטרול בגוף על ידי שינוי תזונתי ופעילות גופנית בקלות, כל מה שצריך לעשות זה לעקוב אחר ההוראות במשך כמה חודשים, והכולסטרול שב לרמות תקינות בחזרה. רבים חושבים שדיאטת כולסטרול אומרת להפסיק לאכול דברים טעימים, אבל למעשה אפשר לאכול ארוחות טעימות להפליא אך דלות כולסטרול. צריך רק לדעת להכין.

פירות וירקות

לפני שמתחילים בדיאטה רצוי לקנות אצל ירקן קרוב מלאי של ירקות ופירות הדלים בקלוריות. ממצרכים אלו אפשר להכין סלטים ונזידים טעימים, ולאכול את הפירות כקינוח.

שומנים ושמנים

הנקודה הכי חשובה בדיאטת כולסטרול היא הפחתה משמעותית של השומן הרווי שאתם צורכים. השומן הרווי מקורו מבעלי חיים והוא גורם לרבות מהבעיות של כולסטרול גבוה. שומן רווי מצוי גם במאכלים טעימים, אבל כדי להוריד את הסיכון למחלות לב כדאי לצמצם את אותם המאכלים. במקומם אפשר להכין מאכלים עם שמנים מן הצמח. בנוסף יש להמנע בכל מחיר מצריכה של מרגרינה, שנמצאות במזונות כמו קרואסונים, ושכוללת שומני טרנס שמעלים את רמת הכולסטרול בדם. שומן טרנס מעלה את הLDL, שהוא הכולסטרול הרע. כולסטרול זה אחראי על חסימות העורקים.

כשמבשלים על מחבת, רצוי להשתמש בשמן קנולה, ולא בשמן זית או בשמנים אחרים, כי שמן זה כולל טמפרטורת רתיחה גבוהה יותר ולכן הוא בריא יותר. שומן בריא כמו זה הנמצא בשמן זית מסוגל גם להוריד את רמת הכולסטרול אם צורכים אותו בכמות הנכונה.

לחם ודגנים

החליף כל לחם או דגן מקמח לבן לקמח מלא. זה חשוב ונמצא שוב ושוב במחקרים שפחמימות שאינן מורכבות יכולות להעלות את רמת הכולסטרול בדם.

מוצרי חלב

רצוי להשתמש במוצרי חלב דלי שומן או נטולי שומן כמו יוגורט 0 אחוז וחלב רזה.

בשרים

רצוי להמנע באופן מלא מבשר אדום כמו בשר בקר, ולאכול רק בשר עוף, הודו ובשר רזה. אפשר לטחון בשר הודו או עוף להכנת המבורגר במקום בשר בקר. בנוסף יש להגביל את כמות הבשר לגודל של כף יד ולא יותר מזה לארוחה. אם בכל זאת אתה אוכל בשר וודא שאתה מוריד את השומן ממנו.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.