תזונה לריפלוקס

דיאטת נקודות (שומרי משקל)

  • ציון משוקלל: 4 כוכבים
  • ירידה במשקל לטווח קצר: 4 כוכבים
  • ירידה במשקל לטווח ארוך: 3.5 כוכבים
  • קלות ההתמדה בדיאטה: 4
  • תזונה נכונה: 4
  • בטיחות: 4.5

אתחיל בעובדה שיש לי הסתייגות עצומה מדיאטת הנקודות.

אני עצלנית מטבעי, ולכן כשאני מתלהבת מדיאטה כלשהי, זה בדרך כלל כי היא מפשטת לי את החיים בצורה זו או אחרת.

אם יגידו לי שאני צריכה להתחיל לספור נקודות על כל מזון שאני אוכלת, כלומר ללמוד שיטת ניקוד שרק חברי שומרי משקל משתמשים בה, זה יראה לי טרחני.

למרות זאת, אני מבינה למה הדיאטה הזו יכולה למלא חוסר אצל הרבה אנשים, שחסר להם את האלמנט של הגבול. יש משהו יפה מאוד בשיטת הנקודות, בכך שהיא מאוד אבסולוטית וברורה. כל מזון מקבל כמות נקודות, והכל מאוד מתמטי ומחושב.

מהי דיאטת הנקודות, או שומרי משקל?

הטענה: בעזרת דיאטת הנקודות אפשר לרדת עד קילו בשבוע.

הקונספט: כשסופרים קלוריות אז לא מתחשבים בסוג האוכל. דיאטת הנקודות מאפשרת לאנשים להתמיד בדיאטה בקלות, אבל גם לאכול בריא יותר.

במלים אחרות כשאתם אוכלים מזון לא בריא – זה "יעלה" לכם יותר נקודות מאשר אם תאכלו מזון בריא. הרעיון הוא שלאחר שתעשו בחירות המונעות מתזונה נכונה תאכלו פחות ותרדו במשקל.

שומרי משקל הוקם ב1963 על ידי עקרת בית ניו יורקרית בשם ג'ין נידג'. ב-2010 השיקו בשומרי משקל את שיטת הנקודות פלוס, שמעניקה לכל מזון דרוג נקודות לפי מרכיבי החלבון, הפחמימות השומן והסיבים שלו.

שומרי משקל גם מעניקים תמיכה רחבה לכל מי שמנסה לרדת במשקל. זוהי אחת השיטות הפופולריות ביותר בעולם לרזות.

יתרונות

  • בונים לעצמכם את הדיאטה
  • אפשר לאכול כל סוג מזון אפשרי

חסרונות

  • כל הזמן שומרים על שיטת ניקוד וחישוב נקודות לכל ביס
  • יקר

אין התחייבות בזמן לשומרי משקל. ישנה רשימה, שאפשר להשיג אותה אונליין, של יותר מ40 אלף מזונות והניקוד שלהם. כל משתתף מקבל כמות נקודות לפי קריטריונים של מין, משקל, גובה וגיל.

בעוד שמזונות מעובדים מקבלים את הנקודות הגבוהות ביותר, ירקות ופירות מקבלים פחות.

הסיבה לכך היא שהם עמוסים בסיבים תזונתיים.

כשתצטרפו לשומרי משקל תקבלו מאות מתכונים, כשלכל מתכון מוצמד ערך נקודות פלוס.

אם מכינים מזון שלא מהמתכונים, צריך לחשב את הנקודות של כל רכיב ורכיב.

הדיאטה מתאימה גם לטבעוניים, לאנשים שלא אוכלים גלוטן, ולעוד אנשים עם תזונה ספציפית מגבילה.

התמיכה מהווה חלק חשוב בדיאטה.

מהי דעת הביקורות על שומרי המשקל?

אם תבצעו סקירה של דיאטנים, רופאים, תזונאים ועוד אנשים מתחום התזונה, תמצאו שרבים ממליצים על דיאטת שומרי המשקל כדיאטה הטובה ביותר בשוק כיום. הסיבה לכך היא שמדובר בדיאטה שאיננה טרנד חולף, אלא בדיאטה הגיונית שפשוט עובדת. כיום, לאחר עשרות שנים של פעילות הדיאטה ולאחר מיליוני קילוגרמים שאנשים השילו בקבוצות דיאטה, ברור כי זו אכן דיאטה אפקטיבית, גם לטווח הארוך.

בתוכנית שומרי המשקל המקורית, ככל שהיו יותר קלוריות, היו יותר נקודות. הנוסחה לפיה חושבו הנקודות בשיטה מוגנת על ידי פטנט אמריקאי. הנוסחה דומה לכך:

נקודה אחת = (קלוריות/50) + (גרם שומן/12) – (min{r, 4}/5). משמעות הנוסחה היא שנקודה אחת שווה למספר הקלוריות במנת המזון חלקי חמישים. הנוסחה גדלה בכל 12 גרם שומן, ויורדת בכל חמש גרם של סיבים תזונתיים. היתרון הגדול של שיטת שומרי המשקל הוא שלא צריך ללמוד לעומק כמה קלוריות מכיל כל מזון, מספיק להבין כמה נקודות בכל מזון.

השיטה כוללת שריפה של יותר קלוריות מאשר מה שאוכלים, וכן רישום של המאכלים שאוכלים. הנוסחה החדשה של שומרי משקל היא מתוחכמת יותר, ולוקחת בחשבון גם מרכיבים כמו חלבונים. בכך שמתחשבים בחלבונים, מרכיב מזון שגורם לשובע רב, זה מפחית את כמות האוכל שהאדם צורך לאורך כל היום.

החלבון גם עוזר לשמור על השריר בזמן שריפת השומן בגוף.

מסקנה

הנוסחה החדשה של שומרי משקל מכילה יתרון עצום על השיטה הישנה, שגם היא הייתה בין המועדפות והיעילות בהפחתת משקל.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.