plums-1649316_960_720

דיאטת סוכרת

סובלים מסכרת? אתם לא לבד. מעל חצי מיליון ישראלים סובלים מסכרת סוג 2, וכדי לנסות ולהתמודד עם המחלה חשוב לשנות את הדיאטה, בעיקר בגיל מבוגר יותר. הגורמים העיקריים לסוכרת הם אכילת מזון מלא שומן וסוכר, מעט פעילות גופנית ולחץ. כ-25 אלף ישראלים סובלים מסכרת נעורים, ומעל חצי מיליון מסוכרת סוג 2. בנוסף לטיפול התרופתי הכולל הזרקות אינסולין יש דרכים נוספות לאזן את רמת הסוכר בדם. חשוב להבין שלפני התחלת דיאטת סכרת מומלץ מאוד להתייעץ עם רופא מקצועי.

הדיאטה מאפשרת לווסת את לחץ הדם, להקטין רמות שומנים לא תקינות של ערכי LDL וטריגליצרידים גבוהים מול HDL נמוכים. בינואר 2008 פורסמו המלצות לטיפול תזונתי בסוכרת על ידי האגודה האמריקאית לסוכרת.

ירידה במשקל כדי למנוע את המחלה

תחילה יש להבין כי ירידה במשקל על סך שבעה אחוז מהמשקל ההתחלתי לבעלי עודף משקל, בנוסף להשתתפות בפעילות גופנית במשך 150 דקות בשבוע ומעלה מפחיתה את הסיכון להופעת הסוכרת. כאשר אנו עוסקים בפעילות גופנית אנו משפרים את הרגישות לאינסולין ואת קליטת הסוכר בתאים.

כדי לרדת במשקל אפשר לבחור בין שלל דיאטות כמו דיאטת דלת פחמימות או דלת שומן. כדאי לצרוך דגנים מלאים, פירות, ירקות ושאר מקורות של סיבים.

בנוסף מומלץ לשתות שתי כוסות יין אדום ליום עבור גבר וכוסית לאישה. רצוי להמנע ממשקאות אלכוהוליים אחרים, וגם להפחית בצריכת שומן רווי המצוי בבשר ובמוצרי חלב וגבינות. רצוי להמנע ממזון הכולל פחמימות מרובות כמו סוכר לבן וחום, דבש, עוגיות ועוגות, לחם לבן ועוד.

רצוי גם לבחור במזונות עם ערך גליקמי נמוך כמו חומוס, עדשים או לחם מחיטה מלאה. לא מומלץ לאנשים עם סוכרת לעשות דיאטות פחמימות, כי זה יכול לפגוע בכליות. בנוסף רצוי לצרוך כ-25 גרום סיבים תזונתיים ביום, דרך שיבולת שועל או קמח מלא. רצוי לבדוק את תכולת הסוכר והקלוריות של המאכלים שצורכים, ולהמנע מממתיקים. מומלץ לאכול שתי מנות דגים במהלך שבוע, ולהמנע משומן טרנס שנמצא במאפים שונים.

הסוכרת היא מצב בו הגוף לא מצליח לעכל גלוקוז (סוכר), והמחלה הזו היא נפוצה בקרב מבוגרים. בסוכרת מסוג 2 הלבלב עדיין מייצר אינסולין אבל לא מספיק.

תפריט דיאטת סוכרת

ארוחת בוקר: אשכולית, קערת שיבולת שועל עם חלב רזה, כפית דבש
חטיף: תפוח
צהריים: אורז מלא 40 גרם, לבשל ולהגיש עם רצועות עוף. תפוז, מלפפון, 2 כפיות אגוזים עם רוטב ללא שמן.
חטיף: לחם מחיטה מלאה
ערב: פילה סלמון עם חצי כפית שמן זין ושן שום, בגריל, בטטה מבושלת, כוס יין אדום

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.