popcorn-1085072_960_720

דיאטת פופקורן: האם היא באמת עובדת?

לא תמצאו הרבה דיאטנים שיגידו ללקוח לאחר פגישה ראשונה: "אני רוצה לבנות עבורך תוכנית דיאטת פופקורן!"

למרות זאת, לפופקורן ישנן תכונות תזונתיות שהופכות אותו לבחירה מאוד יעילה למי שמחפש פתרון דיאטטי מהיר, פשוט ויעיל.

ישנן באינטרנט גרסאות רבות לשימוש בפופקורן במהלך דיאטה. חלק ממליצים על החלפה של ארוחה אחת ביום באכילת מנת פופקורן, ואכילה כרגיל בשאר הארוחות. אחרים ממליצים על דיאטת רבת חלבונית ורזה בשומן ואכילת פופקורן בתור חטיפים בין ארוחות. יש כאלו הממליצים על אכילת פופקורן יחד עם מאכלים אחרים עשירים במרכיבים מזינים.

 

במדריך זה בחרנו בדיאטה שלפי מחקרים נמצאה להיות הכי יעילה: בניית תפריט יומי בסיסי, ונשנוש עם פופקורן. והתמדה בדיאטה במשך תקופת זמן קצרה (התפריט בסוף).

מהי דיאטת פופקורן?

פופקורן הוא מזון שעשיר בסיבים תזונתיים, ונמוך בשומן. עוד מאפיין שהופך אותו למועמד כמזון נבחר בדיאטת כסאח הוא העובדה שאפשר למצוא אותו בכל סופרמרקט, ואפשר לשמור אותו בקופסא אטומה ולאכול אותו בדרך, בלי שנצטרך לעשות כל הכנה.

אנשים רבים מתקשים להתמיד בדיאטה, כאשר אחד הגורמים המפריעים ביותר הם הנשנושים שמתבצעים בין הארוחות. גם אם אתם מאוד מקפידים לאכול מזונות דלי שומן ופחמימות בארוחות הבוקר, צהריים וערב, בין לבין קשה להמנע מנשנוש קטן להפגת הרעב שעולה. חטיפים שנחשבים "בריאים", כמו למשל חטיפי בריאות, למעשה מכילים רמות סוכר גבוהות ומונעים מאיתנו לרדת במשקל.

פה נכנס הפופקורן. מזון זה מעסיק לנו את הפה, ממלא לנו את הבטן, והוא איננו משמין.

3 יתרונות שבגללן כדאי לבחור בדיאטת פופקורן

1. עלות. פופקורן הוא זול מאוד. בשונה משיטות תזונה כמו פליאו או טבעונות, שמכריחות אותך להוציא כסף רב על בשר, טופו או כל מזון יוקרתי שמוצאים בחנויות טבע, את הפופקורן קונים בכמויות ואפשר למצוא אותו במחיר זול מאוד ברשתות הסופרים הזולות.

גם הפשטות מוזילה את הסיפור. בשונה מדיאטת שומרי משקל למשל, שם צריך הדרכה צמודה כדי להבין איך עובדת שיטת הניקוד לכל מזון, פה הסיפור פשוט – מכינים פופקורן.

2. הכי יעיל כפתרון מהיר. למרות שכולנו היינו רוצים לאכול דיאטה אופטימלית, שהיא הכי בריאה וגם הכי טעימה, אין לנו שף צמוד שיכין לנו את הסלמון עם תוספת תפוחי אדמה מאודים וסלט אצות. אם אנחנו יודעים שבעוד שבוע אנחנו הולכים לחתונה, ואנחנו רוצים לרדת במשקל מהר, דיאטת הפופקורן תהווה פתרון יעיל ומהיר להשגת המטרה. גם אם זו לא הדיאטה הבריאה ביותר, כפי שתראו בתפריט, הצמדות לדיאטה למשך שבוע שבועיים לא תפגע בבריאות.

3. הדיאטה הזו לא מתאימה לכל אחד, אבל היא כן מתאימה לאנשים שאוהבים לאכול חטיפים. מכירים את האנשים האלה שיש להם במשרד מגירה מלאה בחטיפים? אלו האנשים שהכי קשה להם לרדת במשקל, כי יש להם הרגל לאכול מזונות מעובדים משמינים בין ארוחות. מכיוון שכולנו יודעים שהדבר הכי חשוב בהצלחה בירידה במשקל היא לשבור הרגלים רעים, הפופקורן יחליף את כל אותם המזונות ויאפשר לאנשים שבדרך כלל לא היו מתמידים לשמור על התזונה הנכונה לאורך היום.

החסרון של הדיאטה

ישנה סיבה שגורמת לאנשים לא להצליח עם אכילת נשנושי הפופקורן. נקודת השבירה שלהם מתרחשת כשנמאס להם מלאכול פופקורן תפל.

אנחנו לא מנסים לייפות את זה, כשאוכלים פופקורן בלי מלח ובלי חמאה או שמן, זה לא המאכל הטעים בעולם. תוסיפו לזה שהפופקורן מתייבש מהר ואתם מקבלים מתכון לכך שיימאס לכם לאכול את הפופקורן בתוך כמה ימים.

מה עושים עם נקודת השפל הזו? אפשר להוסיף תבלינים לפופקורן, כמו למשל פלפל קאיין, שגם עוזר להוסיף פלפול לפופקורן וגם עוזר בעצמו לרדת במשקל, לפי מחקר שהתפרסם ב-WebMD. אפשר לתבלן את הפופקורן בקינמון, כמון, תערובת תבלינים איטלקית או קארי. כל תבלין למעשה יכול להתאים.

עוד חסרון בדיאטה זו הוא שתירס הוא אלרגן שיכול לגרום לליחה, שיעול, בעיות נשימה ובעיות בעיכול לחלק מהאנשים. שוב, מכיוון שמדובר על דיאטה שמתמידים בה לזמן קצר יחסית, תזונה זו לא מהווה השפעה חמורה על הבריאות.

חסרון שלישי של הפופקורן – יש לו ערך גליקמי גבוה. האינדקס הגליקמי הוא מערכת דירוג לפחמימות המבוססת על השפעתן על רמת הגלוקוז בדם.

לפופקורן יש ערך גליקמי של 72 ל-16 גרם פופקורן (2 כוסות). לתפוח לעומת זאת יש ערך גליקמי של 38.

כמה מורידים בדיאטת פופקורן?

כוס של פופקורן (100 גרם) כוללת רק 31 קלוריות ו-0.4 גרם שומן בלבד. לשם השוואה בחטיף במבה יש כ-80 קלוריות(!) לכוס ו-5 גרם שומן. לכוס של פופקורן עם חמאה יש 42 קלוריות ו-2.4 גרם שומן.

במחקר שהתבצע עבור מגזין תזונה אמריקאי ב-2012 נמצא שהם אכלו פחות קלוריות בזמן ארוחת הביניים וכן בארוחה שלאחר מכן כשאכלו פופקורן בתור חטיף מאשר כשאכלו חטיף צ'יפס. הסיבים בפופקורן הם מה שגורמים לכם להרגיש שבעים לאחר שאתם אוכלים פופקורן. אני יודע מה אתם חושבים. בקולנוע אתם יכולים לחסל כמות אדירה של פופקורן, אבל הסיבה לכך היא שאתם מרוכזים בסרט. אם הייתם אוכלים פופקורן ומתרכזים באכילה עצמה מבלי לעשות שום דבר אחר, הייתם אוכלים פחות.

מכיוון שמדובר בדיאטה מהירה במיוחד, שנועדה לזמן קצר, קצב ירידה במשקל סביר לדיאטת פופקורן הינו בין חצי קילו לקילו בשבוע. קצב הירידה תלוי בגורמים רבים, בין השאר גם בBMI שלכם, במין ובגיל, ולכן קשה להעניק מספר מדוייק.

תפריט יומי לדיאטת פופקורן

שימו לב, התפריט הזה הוא רק דוגמה לתוכנית יומית. כדאי לבנות מספר תפריטים יומיים שמותאמים אישית אליכם.

ארוחת בוקר

  • סלט הכולל עגבניה, מלפפון, חסה
  • 2 ביצים קשות
  • פריכית אורז

ארוחת עשר

  • כוס פופקורן

ארוחת צהריים

  • מנת בשר
  • תוספת פירה
  • סלט

ארוחת ארבע

  • כוס פופקורן

ארוחת ערב

  • חצי כוס אורז מבושל
  • בננה
  • אפונה

ארוחת לילה (אפשר גם לוותר על הארוחה הזו)

  • כוס פופקורן

איך מתחילים בדיאטת פופקורן?

הנה כמה דגשים חשובים לכל מי שרוצה להתחיל בדיאטה ולא יודע איך.

  • רצוי לאכול ארוחות בריאות בכל יום. יש להתמקד במזון שעשיר בחלבונים ודל בשומן. כמו כן יש להוסיף לאכול ירקות ופירות.
  • יש לוותר על מזון שבין ארוחות כמו חטיפים או שוקולד, ובמקומו להשתמש רק בפופקורן. יש לשמור את הפופקורן זמין תמיד בבית ובשקיות מחוץ לבית.
  • יש להפטר מכל המזון החטיפי שנמצא בבית ועשיר בשומן ובקלוריות.
  • חשוב לשתות במהלך הדיאטה לפחות 8 כוסות מים ביום, או תה צמחים ללא סוכר.
  • יש להתייעץ עם רופא ולקבל את הויטמינים והמינרלים הזקוקים לתזונה נכונה.
  • מומלץ לבצעפעילות גופנית לא מאמצת ולהכין את הפופקורן במיקרוגל כדי להמנע משימוש בשמן.

אם אתם מחפשים פתרון מהיר לירידה במשקל, שיעזור לכם להתמודד עם הרגלי התזונה והנשנוש הרעים ביותר שלכם, אז דיאטת פופקורן יכולה לעזור לכם להשיג את המטרה.

קרדיט: veggiefrog

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.