muesli-1376575_960_720

דיאטת קורנפלקס: בואו לקרוא על השפעת הסיבים התזונתיים על הדיאטה

איך אפשר לרדת במשקל מבלי להרגיש שאנו מוותרים על האוכל שאנו הכי אוהבים? דיאטת קורנפלקס מאפשרת לכם לאכול קורנפלקס איכותי וטעים, דל שומן ודל קלוריות, ומהווה נקודת פתיחה טובה לתוכנית דיאטה מקיפה ומורכבת יותר.

דיאטה זו תאפשר לכם להוריד את המשקל במהירות יחסית מבלי להרגיש שאתם מרעיבים את עצמכם. הקורנפלקס החל כמוצר דיאטה שייצרה אותה חברת קלוגס בשנת 1895. כבר מעל 100 שנה שמשתמשים בקורנפלקס מסוגים שונים כדי לעזור, לתרום ולבסס דיאטות שונות ומשונות.

האם דיאטת קורנפלקס עובדת?

דיאטת קורנפלקס עובדת בכך שהדגנים מהווים את מרכז הארוחה ומחליפים מנות גדולות ומשמינות אחרות שהייתם אוכלים בארוחה זה. כך אפשר לאכול פחות קלוריות מהרגיל, ולרזות. מחקרים שונים מעידים על כך שאכילת קורנפלקס בצורה זו אכן יכולה לעזור בהפחתת משקל.

הקורנפלקס עשוי מדגנים בדרך כלל. במקום לאכול ארוחת בוקר עם ביצים ולחם, כך אפשר להיות שבעים מבלי לאכול שומנים ופחמימות רבים. גם בקורנפלקס משמין יחסית יש בסך הכל כ-120 קלוריות להגשה, ואם אוכלים אותו עם חלב רזה אז נשארים רזים.

דיאטת קורנפלקס יכולה לכלול סוגים שונים של קורנפלקס, כאשר האסטרטגיה של מי שרוצה להרזות צריכה להיות להחליף מזונות לא בריאים ומשמינים בקורנפלקס, ולשמור את המזונות הבריאים והמרזים בדיאטה. בעזרת דיאטה זו אפשר להפחית את כמות הקלוריות שאתם צורכים ביום, וכך לרדת במשקל.

סרטון המסביר על בחירת קורנפלקס לתזונה נכונה:

איך מתחילים בדיאטת קורנפלקס?

שלב 1 – תחילה יש לבחור סוג דגני בוקר מועדף. אפשר לבחור כמעט כל סוג, אבל רצוי לבחור קורנפלקס שהקלוריות שלו הן פחות מ370 ל-100 גרם. נתון זה מופיע על כל אריזת קורנפלקס ונותן מידע משמעותי. תתפלאו למשל לדעת כי מותגי קורנפלקס שנחשבים "בריאים" כמו למשל גרנולה הם עם יותר קלוריות ממותגים מתוקים כמו "קוקו-פופס".

אפשר לבחור גם דגנים לפי הערך הגליקמי, קורנפלקס שמכיל דגנים מלאים בלבד וכן בעל אחוז שומן ואחוז שומן רווי נמוכים.

שלב 2 – יש לערוך קניות ולקנות הרבה פירות, ירקות, קורנפלקס וחלב דל שומן.

שלב 3 – יש לאכול תזונה מאוזנת לפי התפריט כפי שהוא מופיע למטה.

עוד טיפים חשובים על דיאטת קורנפלקס

  • משך זמן הדיאטה – יש להתמיד בדיאטה זו כשבועיים, ואחר כך להוסיף לה עוד מרכיבים תזונתיים כמו בשר ופסטה.
  • גיוון האוכל –אפשר לגוון בדיאטה זו על ידי העברת הקורנפלקס לערב ולאכול צהריים גדולה במקום ערב. מומלץ להוסיף פרי למנת הקורנפלקס כדי לקבל יותר רכיבים תזונתיים.
  • תוספי תזונה – אפשר לקחת מולטי ויטמין ותוספי תזונה כדי לוודא שיש לכם את כל המרכיבים התזונתיים הנחוצים.
  • ייעוץ רפואי – יש להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים בדיאטה כמו זו. בנוסף בדיאטה יש לשתות הרבה.
  • התאמת הדיאטה למקום העבודה – אם אתם אוכלים קורנפלקס בעבודה, הביאו אותו במיכל מפלסטיק, והוסיפו את החלב רק כשאתם מוכנים לאכול אותו כבר, כדי שלא יתייבש.
  • תזונה בריאה – כדי להפוך את דיאטת הקורנפלקס לבריאה יותר אפשר להשתמש בדגנים מלאים דלי סוכר, או ברנפלקס, וכן להשתמש ביוגורט עזים או בחלב עזים במקום בחלב רגיל.

תפריט דיאטת קורנפלקס

  • בוקר: קערת קורנפלקס עם חלב רזה. פירות כגון תותים, בננות או תותי יער.
  • ארוחה לפני הצהריים: אפשר לאכול עוד פרי כלשהו וחטיף אנרגיה דל שומן
  • צהריים: קערת קורנפלקס. אפשר להוסיף לקערה פירות.
  • אחר הצהריים: אפשר לנשנש עוד פרי או ירק.
  • ערב: מכיוון שהפחתתן משמעותית את הקלוריות שצרכתן לאורך כל היום, כעת רצוי לגוון ולאכול גם חלבונים ופחמימות. ארוחת הערב בדיאטה זו היא הארוחה שאפשר להנות בה ולבחור בה מה אוכלים.
  • לילה: אם אתם רעבים בלילה אפשר לאכול עוד חטיף אנרגיה או פרי.
אפשר לאכול את הקורנפלקס עם חלב או יוגורט, וכדאי לבחור בסוג מלא סיבים תזונתיים ונמוך בסוכר.

תפריט דיאטת קורנפלקס 2

  • בוקר: קורנפלקס עם חלב
  • חטיף: חטיף אנרגיה כלשהו
  • צהריים: חזה עוף, סלט ירקות
  • ערב: קורנפלקס עם יוגורט

יש להתמיד בדיאטה זו למשך שבועיים.

דיאטת קורנפלקס – בעד

כל עוד בוחרים קורנפלקס שאין בו יותר מדי סוכר ותוספי ויטמינים, דיאטת קורנפלקס יכולה להיות בריאה. גם דגנים שיחסית דלי סיבים ועתירי סוכר נוטים להיות דלים יחסית בקלוריות ובשומן, עם ממוצע של 120 קלוריות להגשה עם חלב דל שומן.

במחקר של ריצ'רד ד. מאטס שהתפרסם בירחון הקולג' האמריקאי לתזונה מ-2002 נמצא כי דיאטות של ארוחות מוכנות נעשות יותר ויותר פופולריות. דיאטות אלו מאפשרים לקבל מנות מזון בקלות ומבלי הכנות רבות, ועדיין לצרוך פחות קלוריות ולהרגיש שבעים.

הקורנפלקס מהווה תחליף טוב לאוכל, מפני שהוא מוצק, בעוד שתחליפים אחרים הם פעמים רבות נוזליים, כמו רסק תפוחים. הקורנפלקס הוא זמין והוא טעים, ואפשר למצוא אותו בכל סופרמרקט ומכולת בעיר. בנוסף המחיר של הקורנפלקס יחסית נמוך.

דיאטת קורנפלקס – נגד

המתנגדים לדיאטת קורנפלקס טוענים מספר טעונים חשובים שיש להתייחס אליהם:

גם דגנים שנחשבים בריאים מכילים מרכיבים גבוהים מבחינת ערך גליקמי, כלומר הם מעלים את רמת הסוכר בדם ובין היתר מעודדים רעב, ומפחיתים אנרגיה. מלבד ברנפלקס ועוד מספר מצומצם של דגנים, רוב סוגי הקורנפלקס דלים בסיבים תזונתיים.

מחקרים שונים מראים שמזונות עם ערך גליקמי גבוה כמו קורנפלקס הינם משמינים ולא בריאים ללב. במחקר בעל חשיבות עולמית שהתבצע על ידי ד"ר מייקל שכטר נמצא כי מזון עתיר פחמימות ומרכיבים גבוהים בערך הגליקמי, כמו קורנפלקס, עלולים להעלות את הסיכון להתקפי לב. לפי ד"ר שכטר "אנו יודעים כי מזון שגבוה בערך הגליקמי שלו איננו בריא ללב, כעת יש לנו את המנגנון שמראה זאת." מזון זה מציב לחץ על העורקים שלנו.

סיכום

  • כמה מרזים בדיאטת קורנפלקס? בערך קילו בשבוע. מדובר על דיאטה מהירה עם קצב מואץ של ירידה במשקל.
  • קושי להתמיד בדיאטה – הקושי הוא נמוך יחסית כי אוכלים מזון טעים ועשיר בסוכר – קורנפלקס.
  • האם זו דיאטה בריאה? דיאטת קורנפלקס איננה מהדיאטות הבריאות, והיא יכולה להגביר את הסיכון למחלות לב ולסכרת.

 קישורים חשובים

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.