muesli-1376575_960_720

דיאטת שיבולת שועל: איך שיבולת שועל עוזרת בירידה במשקל

דיאטת שיבולת שועל מאפשרת לכם ליהנות מכל היתרונות השונים של שיבולת שועל – ניקוי המעיים, הורדת משקל, הפחתת כולסטרול והורדת הסיכון לחלות בסוגים מסויימים של סרטן.

לפי דיאטת שיבולת השועל, הצריכה של שיבולת שועל על בסיס יומי הינה טובה לגוף.

איך מתחילים בדיאטת שיבולת שועל?

דיאטה זו איננה קיצונית, כלומר אין הכוונה שכל מה שתאכלו יהיה שיבולת שועל. יש שאכן מתחילים בדיאטה קיצונית לזמן מוגבל של שבוע, בה בכל ארוחה אוכלים חצי כוס שיבולת שועל, עם עוד חצי כוס חלב או מים.

כאשר מתחילים בדיאטת שיבולת שועל, יש לוודא כי מדובר בשיבולת מלאה, ולא במוצרי אינסטנט או גרנולה. בדיאטה זו הצריכה הקלורית שלכם בשבוע הראשון צריכה להיות בין 900 ל1200 קלוריות ביום.

המשך הדיאטה

לאחר השבוע הראשון ממשיכים לאכול את שיבולת השועל בנוסף לדיאטה הרגילה, למשך 30 יום 3 ארוחות ביום. צריכת הקלוריות היומית כעת צריכה להיות בין 1000 ל-1300 קלוריות ליום.

לאחר 30 היום אפשר להתחיל לאכול רגיל עם מנה אחת של שיבולת שועת ביום.

מה מומלץ לאכול בזמן הדיאטה?

שיבולת שועל, חלב רזה, פירות יער, בננות, תפוחים, תפוזים, ענבים, גזר, פלפל, סלרי, חסה, תרד, חזה עוף, דגים, קפה, תה, ועוד.

תפריט לדוגמה של שיבולת שועל

  • בוקר: חצי כוס שיבולת שועל, חצי כוס חלב, כפית צימוקים, חצי כפית קינמון, קפה או תה לא ממותק
  • חטיף בוקר: תפוח
  • ארוחת צהריים: חצי כוס שיבולת שועל, חצי כוס יוגורט, בננה
  • חטיף צהריים: כוס ירקות
  • ערב: חזה עוף, סלט ירוק, חצי כוס שיבולת שועל
  • פעילות גופנית: 30 דקות של ספורט בין 3-5 פעמים בשבוע.

יתרון

בשיבולת שועל ישנם סיבים תזונתיים שמאפשרים הרגשת שובע לאחר הארוחה. בנוסף, הדיאטה מפחיתה את הכולסטרול הרע LDL בלי לפגוע בכולסטרול הטוב HDL. לשיבולת שועל ערך גליקמי נמוך, מה שיכול לשפר את ייצוב אחוז הסוכר בדם. בשיבולת שועל יש חומרים שטובים לבריאות הלב. בנוסף שיבולת שועל הינה זולה.

חסרון

בדיאטה זו צריכת הקלוריות נמוכה מאוד, ואין דיאטה מגוונת למשך זמן מה.

מסקנה

דיאטת שיבולת שועל היא טובה כל עוד לא מאמצים את הנחיות הדיאטה לשבוע הראשון לאכול רק שיבולת שועל.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.