greantea

דיאטת תה ירוק: התה שממיס שומנים

רבים מחובבי הבריאות מכירים את התה הירוק, תה עם פחות קפאין מקפה, שמשתמשים בו ברפואה הסינית כבר אלפי שנים. דיאטת תה ירוק מנצלת את היתרונות הבריאותיים המובהקים של התה הירוק בניקוי הגוף.

כעת גילו כי התה הירוק יכול לעזור בירידה במשקל בצורה פשוטה ויעילה, בכך שמרכיב בתה פשוט ממיס את השומן בגוף.

לאחר הגילוי המרעיש הזה החלו לצאת מינים שונים של דיאטת תה ירוק, אך האם זו אכן דיאטה יעילה? יצאנו לבחון את היתרונות והחסרונות של דיאטה זו.

במחקרים נמצא כי חומר המצוי בתה הירוק, אפיגאלוקטצ'ין גלאטה (epigallocatechin gallate), יכול להיות אחראי על הירידה במשקל. חומר זה הנקרא EGCG, נמצא כעת תחת מעקב צמוד של הקהילה הרפואית בעולם.

תה ירוק, או קמליה סיננסיס, נמצא בשימוש ביבשת אסיה כבר אלפי שנים. בשונה מתה שחור, שנוצר מעלים שרופים, התה הירוק נוצר מאידוי של עלים טריים. בשל טריות העלים התה הירוק עשיר בחומרים מזינים כגון EGCG. התה הירוק מכיל כמות גדולה הרבה יותר של פוליפנולס, החומר הבריא בתה.

יתרונות של דיאטת תה ירוק

לתה הירוק יתרונות לא רק בהורדת משקל. התה מווסת לחץ דם, מוריד סיכון של מחלת הסרטן ומכיל עוד מגוון של יתרונות רפואיים.

לתה ישנם שני חומרים, קטכינים וקפאין, שעוזרים להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף, לפי מחקרים שונים.

מחקר בהולנד הציג ירידה של 28% במחלות לב אצל אלו ששתו תה ירוק.

מחקרים שונים מצאו שתה ירוק עוזר בהפחתת הסיכון למספר מחלות סרטן שונות.

האם אפשר לרדת במשקל עם תה ירוק?

חומר ה- EGCG כנראה עוזר להגביר תהליך תרמוגנסיס, או ייצור חום בגוף, על ידי השפעה על אנזימים בתהליך המטאבולי. כך שותים תה ירוק ושורפים כמות גדולה יותר של קלוריות, אפילו בלי להרגיש. מגוון מחקרים מצאו קשר מסויים בין החומר לבין שיפור המטבוליזם בגוף.

תפריט דיאטת תה ירוק

אפשר לשלב כמה מרכיבים מלבד התה הירוק, כדי ליצור מתכון שהוא חזק אף יותר ומחזק את אפקט ההרזיה של התה.

מרכיבים (לקנקן תה):

  • 8 תיוני תה ירוק, עדיף תה ירוק יפני אמיתי ולא תה ויסוצקי
  • 8 כוסות מים
  • מלפפון חתוך דק
  • תפוז חתוך דק
  • לימון חתוך דק
  • ג'ינג'ר מגורד
  • נענע

כל המרכיבים הללו זמינים בכל סופרמרקט, והשילוב שלהם יוצר משקה מרגיע ומרזה. מערבבים את כל המרכיבים מלבד המלפפון, התפוז, הג'ינג'ר והלימון עם מים רותחים, נותנים לנוזל לעמוד במשך 5 דקות, ואז שותים.

לאחר 5 הדקות מוסיפים את המלפפון, התפוז והלימון לקנקן. מוסיפים את הג'ינג'ר.

אפשר לשים את המשקה במקרר ולשתות אותו קר.

 מתכוני תה ירוק

מוסיפים לתה מנטה, קינמון, דגש ולימון סחוט, כדי להפוך את התה לתערובת טעימה יותר. אפשר להגיש את התה חם או קר.

אופציה נוספת היא להוסיף את התה הירוק לאורז או לכל מאכל שמבשלים אותו עם מים.

כדי לעשות זאת מרתיחים מים בקנקן ומוסיפים את התה הירוק. כעת עם המים משתמשים כהכנה רגילה של האורז או המאכל שמכינים במקום המים הרגילים.

איך נראה תפריט יומי של תה ירוק?

לא מספיק פשוט לשתות תה ירוק. צריך לבנות תפריט בריא, מרזה ומאוזן שאליו יצטרף התה הירוק ויעזור בהרזיה. במחקר שהתפרסם בירחון תזונה אמריקאי ב2010 נמצא ששתיית 4 כוסות תה ביום עזרה לאנשים לרדת עוד רבע קילו לעומת אנשים שלא שתו תה.

כך נראה תפריט יומי של דיאטת תה ירוק:

  • בוקר: חביתה, ירקות, פרי, תה ירוק.
  • צהריים: סלט, חזה עוף, אורז, תה ירוק.
  • ערב: ירקות מבושלים, אבוקדו, תה ירוק.

פשוט אבל אפקטיבי. אל תשכחו לשתות את התה הירוק ללא סוכר.

חשוב מאוד להוסיף גם פעילות גופנית לדיאטת התה. מחקר שפורסם בירחון התזונה ב2008 מצא ששילוב שתיית תה ירוק עם פעילות גופנית של 180 דקות בשבוע עזר לאנשים להוריד משמעותית את כמות הטריגליצרידים שלהם ואת השומן בבטן ב-7 אחוז יותר מאנשים שרק התעמלו.

שאלות נפוצות ותשובות על התה

האם תה ירוק מכיל קפאין? כן. בכוס שתייה יש 15-20 מ"ג קפאין. לשם השוואה בכוס אספרסו יש 50-150 מ"ג.

האם תה ירוק בריא? בהחלט! תקראו למעלה את כל היתרונות הבריאותיים.

האם תה ירוק מעלה לחץ דם? להיפך. בתה הירוק יש פלבנואידים, שעוזרים כלי הדם ומורידים את לחץ הדם.

האם תה ירוק משלשל / עושה גזים / עושה עצירות? הקפאין בתה עוזר לעשיית הצרכים, אבל אי אפשר להגיד על תה ירוק שהוא משלשל. הוא גם לא עושה גזים או עצירות. הוא כן משתן.

מסקנה

כדאי לשלב תה ירוק בדיאטה שלכם. אם בין כה וכה נהנתם לשתות תה ירוק, כעת תוכלו לנצל את הידע שלכם על היכולת של התה הירוק בהורדת משקל. התה הירוק מכיל קפאין, אז אל תגזימו בשתייה.

תמונה: Kanko*

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.