salad

דיאטת סלטים – דיאטת ירקות בריאה ומזינה

אנשים רבים שרוצים להתחיל דיאטה, רוצים בו זמנית לעבור לתזונה בריאה יותר. לאכול בריא, וזה אומר לוותר על האוכל המעובד, הבמבה, החטיפים, לטובת המון ירקות.

הקושי בכך הוא כפול: ישנם סלטים שמאוד משמינים, ולא מאפשרים ירידה במשקל, וישנם סלטים שלא משביעים.

יש פתרון לשתי הבעיות. אם לומדים איך לשלב ירקות וקטניות מסוגים שונים בתפריט היומי, אפשר לרדת במשקל, לאכול בריא ולהרגיש מצויין, עם הרבה יותר אנרגיה מאשר קודם. רובנו לא נכנסים לרוטינה של אכילה מסוג זה, משום שאנחנו לא רגילים לכך. מחקרים מצאו שהדרך הכי טובה להתמיד בהתנהגות חדשה שאנחנו רוצים לאמץ לעצמנו היא ליצור הרגל, שדרכו יהיה קל להתמיד באופן יומי. רובנו משתמשים בכמות מאוד מצומצמת של חומרי גלם, ולכן אנחנו בסוף נשברים, ובוחרים בפיצה בתור הפתרון לרעב.

בדיוק לשם כך נועדה סדנת הסלטים של דבי. הסדנה, המתקיימת באופן קבוע באזור מודיעין, מלמדת כיצד להכין סלטים שונים, מיוחדים, שמזינים את הגוף ועוזרים לנו ליהנות מכל ביס. הסלטים כוללים מגוון רחב של ירקות, קטניות ודגנים, ומשלבים חומרי גלם מקומיים שאפשר למצוא בקלות בכל שוק או ירקן. אפילו אם אתם לא נוהגים לבשל, הכנת הסלטים כל כך קלה שתוכלו להתרגל להכינם בצ'יק צ'ק.

הסדנה כוללת:

  • הכנת סלטים טריים, ממגוון ירקות טריים
  • בישול סלטים מבושלים, שלא אורך מעל חצי שעה
  • הכנת סלטים עם דגנים וקטניות
  • הכנת סלטים בשילוב אגוזים, גרעינים, נבטים ועשבי טיפול

האם אפשר להסתפק בסלטים בדיאטה?

אפשר להגיד שבסדנה אנחנו לומדים להרחיב את ההגדרה של הסלטים. לא מדובר רק בסלט ירוק, או בסלט ירקות קלאסי. כל שילוב של ירקות, בתוסף חומרים נוספים כמו פירות, דגנים וגרעינים, יכולים להפוך להיות המנות המרכזיות שלנו. אין זה אומר שאנחנו מוותרים לחלוטין על מזונות אחרים, רק שנאכל אותם לעיתים פחות תכופות. לפי שיטה זו אין אפילו התגעגעות למזון המהיר והמשמין, בגלל השילוב המופלא של ירקות. הדיאטה הזו קרובה מאוד לדיאטה הים תיכונית, שמחקרים אחרונים גילו שהיא מאריכה חיים ומשפרת איכות חיים, וכן מונעת מחלות.

בסדנה נשלב גם סלטים ממטבחים רחוקים מהמזרח הרחוק. בסוף הסדנה תצאו עם כלים שיאפשרו לכם לרכוש מזון בקלות בשוק, ולהכין ממנו מתכונים מנצחים. רוצים לארח? אין בעיה. המנות יכולות להיות מותאמות גם לארוחות מזינות.

מהלך הסדנה

תחילה ישנה היכרות קצרה בין משתתפי הסדנה

לאחר מכן נפנה להכיר את חומרי הגלם שאיתם נעבוד, כולל ירקות עונתיים שמשתנים לאורך השנה. נלמד להכיר את תכונות הירקות, החשיבות שלהם בבריאות שלנו, והסגולות של כל אחד מהם.

בחלק השני נפניה להכנת הסלטים, כולל קיצוץ, קילוף וחיתוך של הירקות. את הסלטים דבי עושה בעצמה, תוך הסברים מלאים ומפורטים.

החלק השלישי הוא אולי המהנה ביותר, האכילה הטעימה של המאכלים שהכנו, בנוסף לשיחה בריאה.

אודות המנחה

דר' דבי עיזר – בעלת קליניקה לטיפול בעזרת תזונה טבעית וצמחי מרפא, בשלנית וכותבת מתכונים בריאים.

כל התבשילים לא חלביים נטולי גלוטן וטבעוניים, וכמובן כשרים

לפרטים נוספים על הסדנה

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.

מדי שבוע אנחנו מפרסמים את המתכונים הכי בריאים ומרזים

גלילה לראש העמוד