holiday-dinner

איך יורדים במשקל אחרי החגים?

אם אתם מתלבטים איך יורדים במשקל אחרי החגים, ב5.10.16 תקבלו עזרה של ממש. אחרי הארוחה הענקית שמצטרפת אוטומטית לראש השנה, תוכלו לנכוח בהרצאה מאלפת של מומחית התזונה אלמוג גולד.

במדריך זה ניתן לכם כמה טיפים שצפויים להיות בהרצאה, פלוס כמה שיש לנו בארסנל, שיעזרו לכם לשרוד את תקופת אחרי החגים.

אז קיבלתם הזמנה לארוחה, ואתם יודעים שהסבתא / דודה / גיס מבשלים עם המון שמן, ובלי התחשבות בצרכי הרזון. אנשים מסוג זה לא השכילו להתעדכן במחקרים התזונתיים של ה100 שנים האחרונות, ולכן האוכל שלהם הוא אולי טעים, אבל הוא לא עושה טוב לגוף. גם אם אתם מעודכנים בטרנדים של פליאו, אוכל ללא גלוטן או לקטוז, טבעונות ושלל הדיאטות ודרכי התזונה, זה לא מונע מכן מלהשמין בתקופת החגים. אז איך נוכחים באירוע מסוג כזה ושורדים?

לפני שנתחיל, קצת על אלמוג גולד. מדובר על מומחית רצינית לתזונה והרגלי אכילה, שתעביר לכם מידע חשוב כמו מיתוסים על דבש וסילאן, חיטה מלאה ועד כמה היא לא באמת בריאה, איך משיגים אנטיאייג'ינג דרך תזונה ועוד נושאים שירתקו כל אחד, גם מי שלא בקטע של דיאטה. אלמוג גולד הינה מייסדת סיירת "אפונה וגזר".

איפה: בר ה"יאסו", רחוב הירקון 105, תל אביב
משך ההרצאה: כשעה – שעה וחצי
תחילת הרצאה: 20:00

מה תקבלו?

  • מידע על מזונות בריאים ולא בריאים
  • טיפים לתזונה טובה בחגים
  • הזדמנות לשאול מומחית ותזונאית כל מה שרציתם לדעת: איך חוזרים לשגרת השמירה על הגזרה? איך ממזערים נזקים לאחר תקופת החגים?

למידע נוסף כנסו ללינק

להתחיל לפני הארוחה אצל הקרובים

הטיפ הראשון נוגע להחלטה שאנחנו עושים בראש. לא מדובר על מרד תזונתי, ואנחנו לא מצפים שתשבו בשולחן האוכל עם כל המשפחה ותעליבו אותם בכך שלא תכניסו כלום לפה. יש כמה טריקים שמאפשרים לכם לאכול נכון, לא לעלות במשקל בחגים וגם לגרום לסבתא להרגיש שלא טרחה לחינם והיא מוערכת. תחילה, אם יש מזון שאתם לא חושבים שהוא הכי בריא, ואתם לא רוצים להעליב את המארחים, תוכלו לשים בצלחת מעט מהמנה, ולאכול ממנה ממש טעימה. עוד שיטה היא למלא את הצלחת במנות שאתם כן חושבים שהם בריאים: סלט חסה, חזה עוף… ואל תרגישו לא נעים לשאול מה הרכיבים בכל מנה. הטבחים רק ירגישו מוחמאים שאתם מתעניינים במנות שלהם.

ארוחת חג

אל תנקטו בגישה של "דיאטה אחרי החגים"

הרבה אנשים מתכננים את הלו"ז כך שבזמן ארוחות החג הם יבלסו, ויבלו את כל השבועות הבאים בדיאטות רצח. זוהי אסטרטגיה גרועה מאוד, והיא גם מבזבזת המון אנרגיה ואיננה בריאה לגוף. עדיף לאכול מאוזן למשך כל השנה, מאשר לגרום לגוף טלטלות מזון מיותרות. פשוט הקפידו על הכללים: הגבילו את כמות המזון, הקטינו את המנות השונות, תדעו כמה מנות יש מלפני הארוחה, וברגע שאתם מלאים, אל תכניסו עוד אוכל לפה.

החגים כוללים גם קינוחים

אנחנו יודעים שמאוד כיף בסוף ארוחת החג לשבת עם קפה או תה, קערת עוגיות, ולדבר עם הקרובים. אתם לא שמים לב שאתם ממשיכים לאכול עוד ועוד קינוחים. שימו לכם בצלחת רק עוגה אחת, את העוגה שנראית הכי בריאה או הכי טעימה, ואל תתפתו לדחף האנושי "לטעום מהכל". יחד עם הקינוחים כדאי לצמצם בכל סוגי המתוקים: להמתיק במעט סוכר או בכלל לא, להמנע ממיצים ומשקאות ממותקים, לא לצרוך יותר מדי אלכוהול ולוותר גם על קינוחי הדיאט.

איך יורדים במשקל אחרי החגים? שתו מים

במשפחות רבות בכלל לא מקובל לשים קנקן מים בשולחן. מכיוון שאוכלים יחדיו, לא שמים לב לזמן ומוותרים על השתייה ההכרחית על מנת שתהיה פעולת עיכול נורמלית. לאחר ארוחת החג חשוב להמשיך ולשתות הרבה מים, וגם לפני הארוחה כדאי לשתות המון. השתייה גם ממלאת ומונעת מאיתנו לאכול יותר מדי.

יורדים במשקל אחרי החגים

הציבו יעדים לחג ועימדו בהם

כן, החגים גם מהווים הזדמנות טובה לרדת במשקל, לא רק למנוע עלייה. למה? כי לרבים יש חופש בחגים, ואפשר להקדיש יותר זמן לעשות ספורט ולהתחיל דיאטה. שימו לעצמכם יעדים ראליסטיים שתוכלו לעמוד בהם, כמו למשל לרדת מקסימום קילו בשבוע. התעוררתם מוקדם ביום החג? צאו להליכה ממושכת לבד או עם בני / בנות הזוג שלכם.

צום

הסעיף הזה הוא קצת בעייתי אז צריך לקחת אותו בזהירות. לא מדובר על צום קטלני של כמה ימים. אם הרשיתם לעצמכם לאכול הרבה, לא הכל אבוד. רק עכשיו החלו לחקור את ההשפעות הבריאות של צום על הגוף, באתר של ארגון הבריאות האמריקאי תוכלו לקרוא על כך יותר, אבל בגדול, צום מדי פעם זה דבר בריא לגוף. אז נכון, זה לא קל. אבל אם לא תנסו לא תצליחו. נסו להציב בפניכם אתגר, לא לאכול XX שעות אחרי ארוחת החג. אולי 24 שעות?

לספור עד 10

מחקרים מציעים שמה שאנחנו קוראים לו "רעב קרייבינג" נמשך במשך 10 דקות, ואז פוחת או נעלם. שימו לעצמכם טיימר של 10 דקות הפסקה, בו תדברו עם אחרים, שתו עוד כוס מים, שחקו עם הילדים, תציצו באלבומי תמונות ישנים, וכן, אפילו במקרה החמור ביותר קיראו אימיילים בטלפון. כל מה שתעשו יעזור לכם להתמודד עם ארוחת החג ולאכול פחות. למרות שריחות הבישול יכולים להעלות זכרונות ולהטריף את הרעב, הסחת הדעת יכולה לעזור לכם לעמוד באתגר שהצבתם.

הפחתה ב-10 אחוז: איך לחזור לשגרה אחרי החגים

לעתים הסיבה לכישלון שלנו למנוע עליית משקל בתקופת החגים נובעת מכך שאנחנו מציבים לעצמנו מטרות גבוהות מדי. אנחנו אומרים: "החג הזה לא נאכל שום דבר מתוק!" ומכיוון שאנחנו לא עומדים בזה, אנחנו מתחילים לזלול. במקום זאת, אני מציעה להציב לעצמכם מטרה נמוכה: לאכול 10% פחות השנה. שנה הבאה תוסיפו עוד 10%, אבל השנה רק תורידו 10% ממה שבדרך כלל אתם אוכלים. לא תאמינו איך זה יכול לעשות שינוי.

לשים חריף: דיאטה קלה אחרי החגים

יתרון מובהק יש למטבח המזרחי: תמיד יש להם חריף. זה יכול לפעול לטובתכם, כי תוכלו לתבל את המזון שלכם בהמון חריף, ואז הסיכוי שתאכלו הרבה ירד. החריף מוסיף טעם נהדר למאכלים, הוא לא משמין, ובנוסף, הוא גורם לכם לשתות הרבה מים ולא לסיים מה שבצלחת. שימו חריף גם אם אתם לא אוהבים כל כך לאכול חריף.

דוגי בג: יורדים במשקל ונשארים עם אוכל

הטיפ הזה כולל 2 ציפורים במכה. שימו לעצמכם למטרה מראש לא לגמור מהצלחת, ובקשו מהמארח/ת לארוז את מה שלא אכלתם בדוגי בג. כך גם לא תאכלו הרבה, וגם יהיה לכם אוכל לאכול למחרת. הטיפ הקטן הזה יכול להוריד כמה מאות קלוריות מצלחת החג.

לא להגזים עם אלכוהול

נכון, יש קידוש, ויש יין על השולחן, ואולי גם עוד משקאות אלכוהוליים. אבל אין שום סיבה להגזים ולשתות המון בחג. גם כאן, שיטת היעדים עובדת. הגבילו את עצמכם מראש לכוס שתיים, ורווחו את השלוקים לארוחה כולה. השתייה המופחתת גם תוריד לכם קלוריות עודפות וגם תוודא שאתם לא נוהגים שיכורים. טיפ זה מצטרף לטיפ קודם, לשלב את השתייה עם המון המון מים.

יומן חג: דרך מקורית לרדת במשקל אחרי החגים

עשו לעצמכם טובה, לכו לארוחה המשפחתית עם פנקס קטן. כל דבר שאתם מכניסים לפה, רישמו על הנייר. יום לאחר מכן, הציצו בפנקס ותראו מה בדיוק הכנסתם לפה. עצם הכתיבה היא כבר מספיקה לגרום לכם לאכול פחות. שאלו את עצמכם: "באמת הייתי חייב לאכול כל מה שברשימה הזו?"

לאכול לאט, גם בארוחת החג: דרך קלה לרזות לאחר החג

ארוחות חג אמורות להיות מאורע בו אוכלים לאט, מדברים, צוחקים ונהנים מכל מנה ומנה. יש כמה סיבות בגללן אוכלים מהר בחג: אנחנו רגילים לאכול מהר בעבודה וביום יום, אנחנו מתים כבר לעוף הביתה ולהתחמק מהשאלות הנוקבות של הקרובים, האכילה מהווה דרך לחמוק משיחה עם הקרובים. לא משנה מה הסיבה, חבל שהיא תגרום לכם להשמין בחג. במקום זאת, דאגו ללעוס טוב טוב כל ביס, ולרווח את הארוחה כולה. גם תאכלו פחות, וגם מה שתאכלו יתעכל טוב יותר ולא יגרום לכם להשמין כל כך.

לאכול תבשילי בשר, ולא לגעת בלחמים

מחקרים רבים מראים שאכילת חלבונים מגבירה את תחושת השובע, ופחמימות מעלות את רמת האינסולין ועושות אותנו רעבים יותר. החג הזה, תאכלו את הסלטים והבשר בלבד, בלי לחם או פיתה. זה אולי ירגיש לכם מוזר בהתחלה, אבל אתם תתרגלו לכך. אל תגעו בלחם או בפיתה, בכלל. תהנו מתבשילי הבשר שסבתא טרחה כל כך להכין.

לחשוב חיובי בארוחת החג ואחריה

מומחים טוענים שדימוי עצמי נמוך ותחושת דכאון תורמים לאכילת יתר. הרגילו את עצמכם לחשוב חיובי, להתמקד על הצדדים הטובים ולהפחית בחשיבות הדברים הרעים. זה אולי לא קל בחגים, בעיקר אם אתם לבד והקרובים לוחצים עליכם, אבל זה אפשרי.
יש אנשים שאוכלים המון בגלל שהם בסטרס. אם תלמדו להרגע, תעשו יוגה או מדיטציה, תוכלו להרגיש טוב יותר, ולהפחית מהלחץ שפוגע לכם במשקל. מחקר באוניברסיטת ייל מצא שנשים שהפרישו את כמות הקורטיזול הרב ביותר (הורמון שמשוחרר בעת לחץ) נטו לאכול את המון המשמינות ביותר לאחר לחץ. השילוב של קורטיזול ורמות גבוהות של אינסולין גורם לגוף לאגור שומן כהכנה לתקופת רעב.

 

ראש השנה, ושאר החגים, מגיעים אוטוטו. אז איך יורדים במשקל אחרי החגים? אנחנו הצענו לכם שלל שיטות שתורמות לכם לרדת במשקל בתקופת החגים. גם אם תיישמו רק את הטיפים שאתם מתחברים להם, אבל תיישמו אותם באדיקות, הסיכוי שלא תעלו במשקל יהיה גבוה מאוד. בהצלחה!
למידע נוסף כנסו ללינק

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.

מדי שבוע אנחנו מפרסמים את המתכונים הכי בריאים ומרזים

גלילה לראש העמוד