shake

10 סוגי שייק מזונות על ופירות, ואיך הם משפיעים על ירידת המשקל

שייק מזונות על ופירות עוזר לנו לקבל את כל המרכיבים הכי בריאים לגוף שלנו, בדרך הכי מהירה והכי נוחה. מכיוון שמדובר על שייק בבלנדר, הגוף שלנו יכול לעכל את השייק ולהיות מוזן ממנו באופן הרבה יותר קל מאשר אם היינו לועסים ובולעים את הפירות. אז איך מסבירים את העובדה שרק קומץ אנשים צורך מזונות על?

יש כמה משפטים שאנשים נוטים להגיד על מזונות על:

" זה יקר מדי!"

"לא יהיה לזה טעם טוב…"

"לא יודע איזה מבין מזונות העל לבחור."

"למה להתעסק עם מזונות על? אני אמשיך לאכול חביתות וקרואסונים."

אם המטרה שלכם היא לחיות חיים בריאים יותר, לרדת במשקל ולהרגיש טוב יותר ועם יותר אנרגיה, אז תשכחו מהמשפטים הנ"ל, ותקראו כאן איך לשלב שייק מזונות על ופירות בתזונה היומית שלכם (כולל מתכונים).

סדנת שייק מזונות על
סדנת שייק מזונות על

מהם מזונות על?

תוכלו למצוא בקלות רשימת מזונות על. חלק מיועדים לכולם, חלק טובים במיוחד לספורטאים. מזונות על, או סופרפוד, הם מאכלים שמכילים כמות אדירה של מרכיבי תזונה בריאים. מזונות על מספקים חלבון, ומכילים מינימום קלוריות, שומן טראנס, ריסוסים וחומרים רעילים אחרים. אלו הם מזונות שמנקים לנו את הכבד, מכילים אנטי אוקסידנטים ומינרלים, ויטמינים, אנזימים ושאר רכיבים בריאים. מאז שהחלו לייבא מזונות לכל רחבי העולם, טרנד מזונות העל נהיה פופולרי, ואנשים רוצים לצרוך את המזון הבריא ביותר, גם אם הוא נקטף בצד השני של הגלובוס.

מזונות על טובים מאוד לבריאות שלך. למעשה, הגוף מאוד רוצה את הרכיבים במזונות אלו, אבל בדרך כלל לא מקבל אותם. לאורך השנים מזונות שונים קיבלו תיוג של מזון על: קייל, גוג'י ברי, אסאי ברי ועוד. כעת נעשה לכם סדר ונציג את הרשימה המלאה של מזונות על. אבל לפני כן, רצינו להמליץ על סדנה קצרה שתוכלו לקחת שתסביר לכם באופן הברור ביותר על צריכת שייקים של מזונות על ופירות. העובדה היא שהדרך הכי טובה ללמוד היא להתנסות. בסדנת השייקים המשובחת של חגית תלמדו את כל הסודות של שייקים בריאים. הסדנה מתקיימת בכליל בצפון, נסיעה לרובנו, אבל זה שווה את זה. עלות הסדנה 60 ש"ח בלבד, שזה כלום לעומת השינוי שנחווה בעקבות הסדנה. לפרטים נוספים צפו בעמוד הסדנה.

 

גוג'י ברי

מכל מזונות העל זהו אולי הטעים ביותר. לגוג'י ברי יש המון סגולות מרפא ויכולות חיזוק וריפוי לגוף. הגוג'י ברי עשיר ברכיבים אנטיאוקסיטנטים ובחומצות אמינו, אבל מה שהופך אותו באמת למזון של סופרמן הם 20 הויטמינים והמינרלים שהוא מכיל.

השימושים של גוג'י ברי בתרבויות אסיה מאוד מגוונים, וכוללים חיזוק הראייה, חיזוק המערכת החיסונית ומניעת וירוסים, איזון הורמונים ואפילו אריכות חיים.

זרעי צ'יה

אני אישית ממש אוהבת זרעי צ'יה, ומשלבת אותם בבישול הרגיל ולא רק בשייקים. זרעי צ'יה הם מאוד בריאים לחשיבה, ויש להם כמות יפה של אומגה 3 שעוזרת נגד דלקות ומשפרת תפקוד מוחי. הזרעים גם טובים נגד כולסטרול גבוה ומחות לב. בזרעי הצ'יה יש חבונים, סיבים תזונתיים, חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים, ברזל, סידן ואנטיאוקסידנטים. לא פלא שמדובר על תוסף חובה לכל מי שהוא טבעוני. כדי לשלב זרעי צ'יה בשייק, רצוי להוסיף עד 3 כפות ולטחון אותו דק דק.

פולי קקאו

אין, אין על פולי קקאו! בתור שוקוהוליק מושבעת, אני לא פחות ממעריצה של המזון על הזה. בקקאו יש שני דברים שאני אוהבת: אנטיאוקסידנטים וטעם משגע. זה כאילו עבדנו על המערכת, גם נהיים בריאים יותר וגם נהנים תוך כדי (אל תספרו לאף אחד…)

האנטיאוקסידנטים בפולי הקקאו נותנים בוסט משמעותי למערכת החיסון, ועוזרים להלחם בשפעת והצטננות, או כל מחלה אחרת. הקקאו גם עוזר לטעם של השייק, ומונע מאיתנו לרוץ ולשים יותרמ די סוכר. אפשר לשלב קקאו ניבס או פולי קקאו בשייק, ולשים בין 2 ל-4 כפות של אבקת קקאו לשייק היומי שלכם. פזרו בנדיבות קקאו ניבס על גבי השייק, לתוספת טעם.

זרעי המפ

סיפרנו לכם לאחרונה על התזונה הטבעונית, וכמה שהיא נפלאה לגוף, גם לירידה במשקל. התזונה הזו לעתים גורמת למחסור בחלבונים. לעומת זאת, להדוקי הפליאו לעתים ישנו מחסור בסיבים תזונתיים, שהגוף גם כן זקוק להם. זרעי המפ מכילים חלבון, וכוללים 50 אחוז חלבון למען האמת. יש להם הרבה יותר חלבון מאשר סויה וטופו. גם ילדים יכולים לצרוך את הזרעים האלה, שכן הם עוזרים לגדילה. זרעי המפ הינם מזונות על לספורטאים, מכיוון שהם עוזרים לשקם שרירים שנפגעו כתוצאה מפעילות גופנית. אפשר להוסיף בין 1 ל-4 כפות של זרעי המפ לשייק שאתם מכינים. יש לזרעים טעם חזק יחסית, אז קחו זאת בחשבון. יותר קשה לשלב אותם מאשר מזונות העל שציינו למעלה.

שייק בריאות
שייק בריאות

שמן קוקוס

זהו מזון העל שאני אישית משתמשת בו הכי הרבה. יפתיע אתכם לגלות שבעבר לא אהבתי את הטעם של שמן קוקוס. אני מבטיחה לכם ששמן קוקוס זה טעם שמתרגלים אליו ואפילו נהנים ממנו אחרי שמתרגלים. זהו שמן בהחלט פלאי, ואפשר להשתמש בו גם מחוץ למטבח, לשיער, לשיניים, לעור באופן כללי.

לעיניינו, החומצות השומניות בשמן הקוקוס עוזרות לרדת במשקל. הן נלחמות בשומן בגוף על ידי כך שהן מאיצות את התהליך המטאבולי. בשייקים, אפשר להשתמש בכף אחת של שמן קוקוס אורגני וליהנות מטעם משופר ועשיר יותר.

מאקה

שורש המאקה גדל בהרים האנדים, וידוע בסגולותיו הרפואיות מאז ימי האינקה. השורש משפר חשק מיני, משפר את הזיכרון, מרגיע, מקל על בעיות גיל המעבר, עוזר לבעיות פוריות ובאופן כללי מזין את האדם.

ספירולינה

שמרנו את הטוב ביותר לסוף. ספירולינה הוא סוג של אצה, שהטעם שלה בכלל לא משהו, אבל היא אולי מזון העל הבריא ביותר מכולם. בספירולינה יש הכל, באמת, כל דבר בריא. חלבון, אומגה 3, מינרלים, וויטמינים, אנטי אוקסידנטים ואנזימים. כל אלו קיימים במאות אחוזים יותר מאשר במזונות אחרים.

 

איך מתחילים עם שייקים בריאים?

כפי שכבר ציינו, מתקיימת סדנת היכרות לשייקים בכליל. הסדנה מאוד מומלצת וכוללת כמובן טעימות של שייק בריא. מעבר לידע הפרקטי של הכנת השייק, אתם מקבלים ידע עשיר נוסף של מישהי שחיה אורח חיים בריא כבר כמה שנים, וכל פעם מחדש מתאהבת בזה. הכנת השייק זו גם הזמנה להתחיל תקופה חדשה, עם רעננות חדשה. לעצור לרגע וללמוד איך להתייחס לגוף שלנו ולהעשיר אותו. ככל שאנחנו מזדקנים, כך הגוף צובר את הרעלים שאנחנו מאכילים אותו. כמו שאוטו ישן דורש יותר תחזוקה מאוטו חדש, ככה גם גוף האדם. אם לא נדאג שתמיד יהיה שמן, שהברקסים עובדים, בסוף האוטו יגיע למוסך. שתיית השייק מהווה הזדמנות יומית להזין את הגוף ולתת לו מתנה מחייה ומעשירה.

המפגש עצמו כולל הכנת שייק משובח שמלא בערכים תזונתיים בריאים, בשילוב פירות ומזונות על. לא חייבים לשנות באופן מהפכני את הרגלי התזונה, ולקחת על עצמכם דיאטות מאמצות וקשות לביצוע. השייקים מאפשרים להשתחל לאורח חיים בריא יותר באופן קליל ועדין יותר.

מנחת הסדנה, חגית, מבשלת אוכל בריא כדרך חיים, מעבירה סדנאות בישול על טהרת הטבעונות, ויש לה ידע עצום בכל הנוגע למזון, צמחונות וטבעונות. כל רכיבי המזון נבחרים בקפידה, והסדנה עצמה מהנה ביותר.

לפרטים נוספים כנסו לדף הסדנה.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.

מדי שבוע אנחנו מפרסמים את המתכונים הכי בריאים ומרזים

גלילה לראש העמוד