תזונה לפני רכיבה

כשאתם רוכבים על אופניים, אתם שורפים לאט לאט את מאגרי הגליקוגן שנמצאים אצלכם בכבד ובשרירים. אלו מאגרים הכוללים בערך 1600 קלוריות. לאחר שעה עד שעה וחצי לאחר התחלת הרכיבה, הגליקוגן בשריר מתרוקן, ולכן חשוב לשמור על התזונה הנכונה לפני הרכיבה,

לפני רכיבה חשוב לקיים ארוחה שכוללת מאכלים קלים לעיכול וטעימים. בין המאכלים הללו יש לכלול פחמימות כגון סנדויץ' או קורנפלקס, יחד עם חלבון ומעט שומן. כדאי לבחור במזון עם ערך גליקמי נמוך, כדי לשמור על רמת הסוכר בדם. מזון זה כולל אורז מלא, יוגורט ושיבולת שועל, המאפשרים שחרור איטי של סוכרים.

מה לאכול לפני רכיבה?

  • 15 – 60 דקות לפני רכיבה – אכילת 50 עד 85 גרם פחמימות עם 750 מ"ל עד 1 ליטר נוזלים. מזון לדוגמה: חטיף אנרגיה, משקה איזוטוני, 2 פרוסות טוסט ו-2 כפות ממרח. חטיף אנרגיה או כוס משקה איזוטוני.
  • שעתיים לפני רכיבת אחה"צ וערב – אכילת כ-150-200 גרם פחמימות. מזון לדוגמה: שייק פירות, יוגורט בטעמים, בייגל, בננה.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.