תזונה אבולוציונית

מהי תזונה אבולוציונית?

המאמינים בסוג תזונה זה גורסים כי האדם החי כיום צריך לצרוך את אותם מזונות אשר נצרכו בתקופת האדם הקדמון.לדוגמא:האדם הקדמון צרך שמנים מן החי ולא שמנים תעשייתיים המורכבים בצורה כימית או שמנים מן הצומח ולפיכך האדם היום יכול לצרוך שמנים ושומנים מן החי ללא חשש.

התזונה האבולוציונית חוקרת את התזונה לאורך 2 מליון שנה,ולפיה מתאימה את עצמה לתזונה של היום ולמאכלים המומלצים בה.

מה המאכלים הנכללים בתזונה אבולוציונית?

לפי התזונה האבולוציונית אוכלים מאכלים אשר היו קיימים בתקופת האדם הקדמון עוד לפני המהפכה החקלאית ומוצרים המונפקים מן המזון הבסיסי הזה כלומר:

  • שומן מן החי.
  • בשר- כולל איברים פנימיים.
  • חלב- עם עדיפות לחלב לא מפוסטר ולא דל שומן.
  • דגנים וקטניות שנויים במחלוקת ומומלצים אם כבר כשהם מושרים ומונבטים.
  • אגוזי מקדמיה.
  • שמן קוקוס.
  • אבוקדו.
  • ירקות ירוקים.
  • שורשים ועשבים.
  • חמאה.
  • שמן זית.
  • שמנת על סוגיה: להקצפה,בישול,למריחה ו"שמנת של פעם".
  • גבינות קשות.
  • דגים.
  • סוכר ענבים או סוכרזית.
  • ביצים.
  • ירקות שורש.
  • סיבים תזונתיים

מאכלים שלא נכללים בתזונה אבולוציונית:

  • סוכר פירות.
  • דגנים.
  • שומן צמחי.
  • חלב דל שומן.
  • קמח לבן.
  • חומרים משמרים.
  • ירקות עמילניים כדוגמת תפוחי אדמה.
  • בשר רזה.
  • מאפים ולחמים.
  • פירות יבשים.
  • גלוטן.
  • פירות

שינוי בריאותי עקב שינוי אורח החיים לתזונה אבולוציונית:

לפי אלה המאמינים בתזונה אבולוציונית,תזונה זו משפרת את איכות החיים והבריאות,פותרת בעיות ריכוז ובעיות שהרפואה המערבית מגדירה ככרוניות וניתנות אליהן תרופות.בנוסף ישנם דיווחים לתוספת מרץ ואנרגיה בזמן דבקות בתזונה זו,פתרון בעיית העייפות אצל אנשים אשר סבלו ממנה ואף ירידה במשקל.

פעילות גופנית מותאמת

בנוסף לתזונה האבולוציונית ישנה פעילות גופנית המותאמת לאלה התומכים בתזונה זו,פעילות המחקה את הפעילות הגופנית של האדם הקדמון-הצייד,אשר היה נוהג ללכת מרחקים ארוכים ולרוץ במהירות גבוהה מרחקים קצרים כאשר נתון בסכנה מידי טורפים שונים או בזמן שצד את טרפו.

אורח חיים מיוחד

לפי התזונה האבולוציונית לאדם הקדמון-הצייד לא הייתה דרך לשמור מזון ולכן לא אכל ארוחת בוקר עד שצד או ליקט אותה,לכן אלה המאמינים בתזונה זו אינם אוכלים ארוחת בוקר.מפאת אותה סיבה אלה הדבקים בשיטת התזונה האבולוציונית משתדלים לרווח בין הארוחות,לאכול עד 2 ארוחות ביום,להגביל את הקלוריות הנצרכות ביום או לחילופין לצום בימים מסוימים ולא להגביל את צריכת המזון בימים בהם לא צמים.

 

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.