greek-salad-263747_960_720

תזונה אנטי דלקתית: החוקים שיעזרו לכם לצאת ממצב הדלקתיות המתמיד בגוף

דלקת היא מערכת הגנה של הגוף מפני גורמים זרים המזיקים לו, לרוב דלקת מתבטאת בחום גבוה, צמרמורות, אודם וכד' אך ישנן דלקות פנימיות שאנו לא מבחינים בהן אך הן יכולות לגרום למחלות קשות כמו אלצהיימר או לכאבים מתפרצים וכרוניים.

מה הגורמים המשפיעים בהתפתחות דלקת?

  • השמנה-השמנה מעלה את הסיכוי לשומנים בדם אשר גורמים לתגובה דלקתית. ירידה במשקל מפחיתה את השומנים בדם ועל כן עוזרת בתהליך האנטי דלקתי.
  • מזונות בעלי מדד גליקמי גבוה – מזונות רווי סוכר ופחמימות פשוטות כמו: אורז לבן, תפוחי אדמה, קמח לבן וכו'
  • שומן מן החי- עלול להעלות רמת שומנים וכולסטרול אשר תורמים להתפתחות דלקת.

מה הגורמים העוזרים נגד התפתחות דלקת ובטיפולה?

  • אכילת ירקות-בירקות יש חומרים המגנים עליהם מפני תוקפים ומזיקים שונים, כשאנו אוכלים את הירקות אנו נהנים מהשפעתם של חומרים אלו. יש לאכול ירקות מכל
  • הסוגים ובכל הצבעים. כמו כן בירקות יש נוגדי חמצון הנלחמים ברדיקלים החופשיים שמופרשים בתהליך דלקתי ולכן עוזרים בטיפול בדלקות.
  • אומגה 3-עוזרת להפחתת שומנים בדם הקשורים להיווצרות דלקות.
  • דגנים וקמחים מלאים-בעלי מדד גליקמי נמוך.
  • שומן חד בלתי רווי-עוזר לטיפול ולמניעת דלקות. דוגמא למזונות בעלי שומן חד בלתי רווי: שמן זית, אבוקדו, אגוזים, בוטנים ועוד.
  • פעילות גופנית- עוזרת בהורדת כולסטרול ושומנים בדם ועל כן מונעת היווצרות דלקות ועוזרת בטיפול במקרה של דלקת.
  • ויטמין C- עוזר במניעה ובטיפול בדלקות.

מה המאכלים העלולים לתרום להתפתחות דלקת?

פסטה מקמח לבן, לחם מקמח לבן, דגני בוקר מסוכרים, תירס, בשר בקר שמן, עוף, מלון ועוד.

מה המאכלים התורמים נגד התפתחות דלקת ומניעתה?

דגני בוקר עם סיבים תזונתיים, אספרגוס, כרוב, כרובית, גזר, חסה, בצל, פטרוזיליה, ענבים, שמן זית, בוטנים, אבוקדו, שקדים, גבינת מוצרלה, תפוזים, טונה במים, דג סלמון ועוד.

במידה ומאכל נמצא ברשימת המזונות המעודדים דלקות אין להתנזר ממנו כלל וכלל אלא לשלבו עם מאכלים אנטי דלקתיים כך שרוב המאכלים הנצרכים לאורך היום יהיו אנטי דלקתיים.

בנוסף, גורמי הדלקת בגוף הם לרוב שומנים בדם וכולסטרול, יש להימנע ממאכלים אלו גם בתפריט דיאטה רגיל לתזונה בריאה, בנוסף חשוב להקפיד על אכילת ירקות, פירות וסיבים תזונתיים על מנת לשמור על תפריט מאוזן ובריא- כך שאם נוקטים בצורת חיים בריאה, מורידים את הבשר השומני, הפחמימות הפשוטות מן התפריט ודבקים בתפריט עשיר בסיבים תזונתיים, מזון בעל מדד גליקמי נמוך, קמחים ודגנים מלאים ובשר דל שומן ומשלבים פעילות גופנית קבועה ניתן ליהנות מאורח חיים בריא, הרגשה כללית טובה ללא דאגות מדלקות ומחלות שונות.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.