דיאטת דוקאן

תזונה לטחורים

איך כדאי לאכול במקרה של טחורים? במדריך זה נסביר לכם המלצות תזונתיות מפורטות שיעזרו לכם למנוע טחורים ולטפל בהם.

 

מהם טחורים?
טחורים הם כלי דם שנמצאים בפי הטבעת לאורך כל חיי האדם. במקרה של טחורים כלי דם אלו מתרחבים וגורמים לדימום.

ישנם שני סוגי טחורים:

  • טחורים פנימיים שנמצאים בחלקו התחתון של הרקטום
  • טחורים חיצוניים שנמצאים מחוץ לפי הטבעת

הערכות גורסות כי כ-25 אחוז מהאוכלוסיה סובלת מטחורים, כשבדרך כלל הם צצים בין הגילאים 20-40.

מה גורם לטחורים?

  • לחץ תוך בטני
  • עצירות ממושכת
  • שיעולים כבדים
  • פעילות גופנית מאומצת
  • לחץ נפשי
  • אי ספיקת לב
  • התאמצות יתר בעת היציאה

טחורים מופיעים פעמים רבות אצל נשים בהריון, ועלולים להוות מטרד אמיתי.

4 דרגות החומרה של טחורים

  • טחורים שבולטים בחלל פי הטבעת
  • טחורים שבולטים מחוץ לפי הטבעת ונכנסים חזרה לאחר הפרשת הצואה
  • טחורים שיוצאים מחוץ לפי הטבעת בעת מאמץ ולאחר מכן חוזרים
  • טחורים חיצוניים שנמצאים כל הזמן מחוץ לפי הטבעת. אלו הטחורים החמורים ביותר.

מה מומלץ לאכול לאנשים עם טחורים?

לאנשים עם טחורים בדרך כלל רושמים תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, כדי למנוע עצירות וכדי שהיציאה תהיה רכה יותר. רצוי לאכול מזון כמו ברנפלקס, שיבולת שועל, ירקות ופירות עם הקליפה. רצוי להמנע ממזון עוצר כמו אורז ובננות. בנוסף מומלץ לשתות הרבה, ולקבל תוספי תזונה כמו ויטמין C וקו אנזים 10. אפשר גם להשתמש בצמחי מרפא כמו עלי צמח הממליס בתור משחה, לשתות תה קמומיל, לבלוע תמצית גדילן מצוי ולמרוח ג'ל אלוורה.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.