תזונה למניעת סרטן

כולנו יכולים לחלות בסרטן, גורם המוות מספר 2 בעולם. איך מגנים על עצמנו? אוכלים נכון יותר!

במדריך זה תמצאו מספר המלצות תזונה שיעזרו לכם למנוע סרטן.

איך מתפתח סרטן?

סרטן מתפתח בעקבות התחלקות בלתי פוסקת של תאים בגוף. סרטן יכול לנבוע מגורמים שונים, ביניהם קרינה, תזונה לא נכונה, גנטיקה, עישון ועודף משקל. מחקרים שונים הוכיחו כי התזונה מאוד משפיעה על התפתחות מקרי התמותה מסרטן ועל התפתחות גרורות סרטניות.

איך מפחיתים את הסיכון לסרטן?

לאכול 5-9 מנות פירות וירקות ליום

מחקרים רבים מצביעים על כך שהדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון לסרטן היא לאכול הרבה ירקות ופירות טריים. חשוב לאכול ירקות ופירות מצבעים שונים, ביניהם שלבו את הצבע אדום, ירוק, סגול, לבן, וכתום. הפירות והירקות גם יעזרו לאנרגיה שלכם ויגנו עליכם מתהליכי הזדקנות. חשוב לצרוך ירקות המכילים פיטוכימיקלים נוגדי חמצון. בין הירקות שמומלץ לקנות: עגבניה, גזר, צנונית, פלפל, אשכולית אדומה, ענבים, כרוב, מלון, בצל סגול, ברוקולי, אספרגוס, תרד.

אכילת דגנים מלאים

רצוי לשלב בדיאטה דגנים מלאים, קטניות וסויה. יש לאכול חיטה מלאה, שיבולת שועל מלאה ,שיפון מלא, אורז מלא, שעורה ועוד, יש לצמצם למינימום אכילת מוצרים עם קמח לבן. אפשר לאכול שעועית לבנה, אפונה ירוקה, עדשים, פול, גרגרי חומוס. רצוי לאכול אגוזים, שקדים,גרעיני חמניות, גרעיני דלעת (לא קלויים ולא מומלחים), זרעי פשתן, שומשום מלא ועוד. המזונות הצמחיים הללו ואף חלק מן הירקות עשירים בפיטו-אסטרוגנים, שעוזרים להפחית את הסיכון לסרטן.

הפחתת צריכת שומנים רעים

רצוי להפסיק לצרוך מוצרים כמו מרגרינה, שומן מוקשה או מוקשה חלקית, חמאה, גבינות שמנות, בשר אדום, בשר לבן. רצוי לבחור שומנים בלתי רווים המצויים במזונות כמו אבוקדו, טחינה, אגוזים ושמן זית.

פעילות גופנית

הפעילות הגופנית עוזרת להקטין את הסיכון של סרטן, וגם דרך הירידה במשקל מורידים אף יותר את הסיכון.

להקטין את הבשר

רצוי לאכול יותר דגים, ולאכול פחות בשר, בעיקר פחות בשר אדום.

ירידה במשקל למניעת סרטן

עודף שומנים מעלים את הסיכון בסרטן. אם אתם נמצאים במשקל יתר מומלץ להתחיל דיאטה בריאה ומאוזנת הכוללת ארוחות סדורות.

צריכת סידן

הסידן מפחית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. כדי לקבל סידן אפשר לאכול מוצרי חלב דלי שומן, מוצרי סויה, קטניות, טחינה, אגוזים, שקדים, גרעינים, ירקות ירוקים, ברוקולי וכרובית. רצוי לצרוך לפחות 1000 מ"ג סידן ביום.

להמעיט במלח

רצוי לאכול מזון דל נתרן. תבלו פחות במלח, ובדקו את הערך התזונתי של מזונות שאתם קונים לפוי התווית מאחורה. יש להמעיט בשימוש של אבקות תיבול ואבקות מרק שונות.

צריכת אלכוהול ירודה נגד סרטן

יש להפחית את הצריכה של אלכוהול, ולצרוך בערך כוס יין ביום.

לא לאכול אוכל מעושן, משומר, כבוש או ממולח

כלל האצבע הוא לאכול מזון טרי וחי ולא לאכול מזון שיכול להכיל ניטרטים.

לאכול פחות על האש

כל מזון חרוך מגדיל את הסיכון לסרטן, כי הוא עשוי לכלול חומרים כמו בנזופירין.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.