cg548y4rpc

תזונה לפני מבחן

בתקופת המבחנים אתם נדרשים לעמוד בלחצים מאוד גדולים, לשנן חומר, ללמוד נושאים מורכבים ובסופו של דבר לעבור מבחן שאורך כמה שעות. לעתים מבחן יכול להצריך למידה ממושכת של כמה ימים, ורבים לא מודעים לכך שתזונה לא נכונה יכולה לפגוע בתוצאות המבחן, בלי קשר לכמה למדתם לפני. במדריך זה נסביר לכם כיצד לשמור על תזונה נכונה ולדאוג שהגוף יהיה מוכן לבחינה.

כמה ימים לפני הבחינה – הכנת האוכל

רבים מתלוננים על כך שאין להם זמן לעשות קניות ולקנות מצרכים לפני המבחן, ולכן הם פשוט מרעיבים את עצמם או מזמינים מזון מהיר ולא בריא. לכן חשוב לפני כל בחינה ללכת למסע קניות שיכלול קניית מזון שיהיה פשוט להכין ושיתן לגוף את המרכיבים התזונתיים אליהם הוא זקוק. חשוב לקנות הרבה פירות וירקות, לקנות לחם מלא, ממרחים שונים, חזה עוף או כתף בקר, פסטרמה, ביצים ומוצרי חלב דלי שומן. גם פסטה מלאה יכולה להיות יעילה כמזון לפני בחינה. חשוב לבחור לא רק ירקות בסיסיים כמו מלפפון ועגבנייה אלא גם ברוקולי, כרובית, גזר ופירות בצבעים שונים.

בזמן ההתכוננות לבחינה – איך לאכול?

כדי למנוע דחיסה לא יעילה של חומר למוח, חשוב לחלק את הזמן שלומדים בו לזמנים עם הפסקות, כאשר בהפסקות אפשר לאכול ולמלא את הגוף במזון. בזמן ההתכוננות אפשר לקחת הפסקה ולעשות הליכה קלה מסביב לשכונה, להזיז את הגוף וכך לשפר את יכולת הלמידה והריכוז.

שעתיים לפני הבחינה

בארוחה לפני הבחינה חשוב לאכול ארוחה הכוללת פחמימות מורכבות (לחם מלא, פסטה מלאה, אורז מלא וכדומה). בנוסף רצוי לאכול חלבון (חלבון ביצה למשל, או חזה עוף או מוצרי גבינה). הפחמימות שתאכלו ימלאו את מאגרי הגליקוגן בגוף וישמרו על רמת הסוכר מאוזנת ולא נמוכה מדי. חשוב לשתות הרבה כדי למנוע התייבשות בזמן המבחן. בארוחת הבוקר ביום הבחינה חשוב לאכול מזון מזין כמו כריך בריאות, דגנים מלאים וכוס חלב דל שומן. אפשר לאכול יוגורט עם גרנולה או חביתה עם טוסט.

תזונה בזמן הבחינה – איך למנוע בלק אאוט?

לפני הבחינה חשוב לצרוך ויטמינים ומינרלים שונים. חשוב לקחת איתכם למבחן פרי כלשהו, שתייה, חטיף אנרגיה וסנדויץ' להפסקה. אפשר לאכול תפוח בזמן הבחינה כדי לקבל בוסט של סוכרים לגוף. מזון אחר שיעזור לכם הוא השוקולד, שכולל קפאין וסוכר ומגביר את רמת הריכוז. אם המבחן ארוך רצוי לוותר על השוקולד ולאכול במקום חטיף גרנולה, כדי למנוע ירידת סוכר בזמן הבחינה.

אם אתם חשים חוסר ריכוז בזמן הבחינה אפשר לשתות כוס קפה, למרות שיש סיכוי שתצטרכו לרוץ לשירותים לאחר השתייה. רצוי לשלב הליכה קלה לפני הבחינה, או פעילות כלשהי שתפעיל את הגוף.

מהם תוספי תזונה שטובים לפני המבחן?

  • ויטמין B12 ועוד ויטמינים מקבוצת B, ברזל ואבץ. אפשר לקבל אותם באופן טבעי ממוצרי בשר, דגים, חלב וביצים. רצוי לאכול גם זרעים, אגוזים ודגנים מלאים.
  • רצוי לאכול מזון שעשיר בויטמין C כמו פלפל, עגבניה, פרי הדר וקיווי.
  • זעתר- יכול לעזור לשיפור הזיכרון
  • רוזמרין – הרחת שמן רוזמרין יכולה להביא לרוגע וערנות.
  • גי'נקו בילובה – הדעות חלוקות על השפעת גינקו בילובה על שיפור הזיכרון.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.