תזונה נגד נשירת שיער

תזונה נגד נשירת שיער

שמים לב לשיער שמופיע על הכרית? נושר לכם השיער במקלחת? היום קשה לדעת איך לבחור תכשיר למניעת נשירת שיער שאכן יעבוד.

נשירת שיער יכולה לנבוע ממגוון סיבות:

  • לחץ – אם אתם נמצאים תחת לחץ לאחרונה, הדבר יכול להתבטא בנשירת שיער. אפשר לאבחן זאת אם הנשירה מתחילה בסביבת זמן של שלושה חודשים לאחר האירוע המלחיץ.
  • בעיית סירקולציה במחזור הדם – במקרה של בעיית זרימת דם יופיעו עוד תופעות כמו נימולים בקצות הידיים והרגליים ותחושת קור באזורים אלו.
  • נטילת תרופות – בדקו את התרופות שאתם לוקחים ושימו לב אם אחת מתופעות הלוואי היא נשירה
  • מחסור בויטמינים וגורמים תזונתיים אחרים – ישנם רכיבים חשובים כמו אומגה 3, אבץ וויטמינים מסויימים שיכולים להשפיע על נשירת השיער.
  • תזונה לקויה – אחת הדרכים לדעת אם הנשירה היא כתוצאה מתזונה לא נכונה היא אם הנשירה מלווה בקשקשים.
  • פטרייה בקרקפת – את הפטרייה אפשר לאבחן עם רופא עור
  • ירידת טסטוסטרון בגוף – מלווה גם בירידה בחשק המיני
  • גנטיקה – זאת אפשר לאבחן על ידי בחינה של הסבא מצד האמא.

מה לאכול?

רצוי לאכול מזון עשיר בסיבים תזונתיים כמו שיבולת שועל, דגנים מלאים, אורז מלא. בנוסף אפשר לשלב נבטי חיטה וירקות כמו צנון, בצל, גזר, כרוב, חסות, שום, בצל ועוד ירקות. ככל שהתפריט מורכב יותר כך זה טוב יותר. אפשר לשלב גם מוצרי סויה, אגוזי מלך ואגוזים וגרעינים אחרים, שקדים, תמרים ודבש.
מזונות אחרים שכדאי להתנסות איתם כוללים: שמן דגים, מוצרי חלב, ביצים, תרד, בטטה, עגבניות, משמש, מנגו, פלפל אדום, אפרסק, אפונה, כבד

יש לוודא שצורכים ויטמין B קומפלקס, אבץ, ויטמין E וויטמין A, ברזל, חלבונים, וויטמין C.

אפשר לקחת תוסף סרפד וכן רוזמרין לחיזוק השיער. מומלץ לעסות את הקרקפת עם שמן רוזמרין בכל יום. אפשר להזרים דם לקרקפת במקרה של חוסר סירקולציה בעזרת פעילות גופנית, יוגה או עמידת ראש. חשוב לצרוך את התזונה הנכונה במינון הנכון, ולשם כך כדאי להתייעץ עם דיאטן או רופא.

אפשר לצרוך שמן קוקוס וכמובן חשוב לשתות המון מים.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.