6036104368_71e536edbd_o

3 לקחים שלמדתי במהלך עשר שנות דיאטה

המסע שלי עם הדיאטות

הסיפור שלי עם הדיאטה התחיל לפני הרבה שנים. כמו כל בחורה שנאבקת עם המשקל לאורך חייה, עברתי גלגולים שונים בשיטות תזונה שונות ובדיאטות למיניהן. כל אלו היו אמורים לעזור לי לשמור על אידאל היופי והרזון שכל כך הכרחי בעולם שלנו.

ניסיתי דיאטות שונות ומשונות כמו דיאטת אורז, דיאטה לבטן שטוחה, דיאטת כרוב ועוד דיאטות שכללו מספר מצומצם של טכניקות, כמו למשל ספירת קלוריות ביום, ספירת נקודות וכושר מוגזם.

לאחר שנים של ספירת קלוריות ואכילת אוכל דיאטטי ומעובד להחריד, התחילו לי כאבי בטן משתקים ותכופים, שלא איפשרו לי להתנהל בצורה נורמלית בחיי. כל הנסיונות שלי לפתור את הכאבים בעזרת הרפואה המערבית לא הצליחו. סבלתי במשך חודשים מריפלוקס וצרבות, מכאבי בטן שלא הניחו לי ופגעו לי בתפקוד.

#1 – להיפטר כמה שיותר מהר מהמזון המעובד

לאחר מספר חודשים של כאבים בלתי פוסקים החלטתי לעשות שינוי בתזונה. זרקתי את כל המוצרים המעובדים, הפסקתי לאכול כל מה שמכיל ממתיקים מלאכותיים והתחלתי לאכול בריא. אמנם עליתי מעט במשקל בתקופה הראשונה אבל זה היה שווה את זה. כאבי הבטן פסקו לחלוטין והתחלתי להרגיש הרבה יותר טוב. בעקבות השינוי לטובה, הפסקתי גם עם אכילת מוצרי חלב, מכיוון שגם אלו השפיעו לרעה על התחושה שלי. גם המהלך הזה עזר מאוד לבריאות שלי.

#2 – בשר עושה לי טוב

כשנכנסתי להריון, לא הייתי מסוגלת להכין בשר בעצמי, משהו בהכנת הבשר הגעיל אותי, לכן הפסקתי לקנות בשר ואכלתי בשר רק מחוץ לבית, אצל המשפחה וכו'. במהלך ההריון עליתי כ20 קילו ולאחר הלידה נשארתי עם 11 קילו עודפים, הרגשתי רע עם המשקל העודף ורציתי לעשות משהו. לאחר הלידה כבר לא נגעלתי להכין בשר והחלטתי לחזור להכין בשר בבית. התחלתי להכין בשר במתכונת שבועית, יום- יומיים בשבוע וביתר הזמן אכלנו הרבה קטניות והרבה פחמימות. התחלתי להתעניין באוכל טבעוני והכנתי הרבה מתכונים טבעוניים, אך כל זה לא עזר לירידה במשקל וגם לא להרגשה הכללית.

הייתי עייפה כל היום, מהרגע שפתחתי את העיניים רק רציתי לחזור לישון, בהתחלה האשמתי את העובדה שאני ערה בלילות בגלל התינוק החדש, אבל זה לא היה זה. גם בימים שישנתי יותר טוב עדיין האנרגיה שלי היתה מעטה ובשעה 16:00 כבר לא יכולתי לקום מהספה.

בערך שנה וחצי אחרי הלידה החלטתי שצריך לעשות שינוי. לא הבנתי למה אני ממשיכה להיות עייפה כל הזמן ומצב הרוח שלי מדוכדך. הלכתי לרופא משפחה על מנת לעשות בדיקות דם והתגלה כי מאגרי הברזל שלי כמעט ריקים! זה מה שהיה אחראי לעייפות ולמצב הרוח הירוד. אז בתור מי שכבר מנוסה בענייני תזונה, ויודעת שהברזל נספג הרבה יותר טוב מן המזון מאשר מתוספים מלאכותיים, החלטתי לשנות את התזונה שלי.

#3 – מה קרה לי כשגיליתי דיאטה שעושה לי טוב

עוד קודם לכן שמעתי על תזונת "פליאו", שנקראת גם "התזונה של האדם הקדמון". החלטתי שאני רוצה לנסות את זה לפני שאני פונה לכדורי ברזל ותוספי תזונה. קראתי המון על התזונה, והחלטתי לקפוץ למים. בהתחלה מאוד חששתי, הרי התזונה הזאת אומרת שלא אוכלים לחם, לא דגנים, את הקטניות יש להנביט בלבד וכל ארוחה צריכה לכלול חלבון, שומן וירקות. בנוסף , אסור לנשנש- איך אפשר לוותר על הנשנוש של שעה 4 עם הקפה?! מאוד חששתי.

היה לי אופה לחם בו אפיתי לחם מדיי יום ( וגם אכלתי כמעט את כולו). בנוסף, קניתי בדיוק מכונת פסטה על מנת להתחיל להכין פסטה בבית, כי היינו אוכלים פסטה כמעט ברמה היומיומית, ואחת ההתמכרויות הכי גדולות שלי היתה פתיתים חמים ברוטב אדום כשקריר בחוץ . לא האמנתי שאצליח להמנע מכל הדברים האהובים עליי להרבה זמן, חשבתי שזו תהיה עוד דיאטה שאני עושה, ואחכ אחזור לאכול לחם, פתיתים ולנשנש שוקולד עם קפה.

הפעם זה היה שונה

אחרי שבוע של תזונה פליאוליטית הנפיחות בבטן ירדה לחלוטין! התחלתי פתאום להיות יותר אנרגטית, כבר לא שכבתי על הספה משעה 16:00 וחיכיתי שתגיע השעה לישון. היה לי הרבה יותר כוח לטפל בילד שלי, התחלתי להרגיש יותר טוב ולהיות יותר שמחה. חודש לאחר מכן, ירדו 12 סנטימטר בהיקף הבטן שלי! ו4 סנטימטר בהיקף הזרוע. לא הרגשתי שום צורך בלחם, פסטה או משהו מתוק לנשנש. הרגשתי שבעה כל הזמן וכשהיתי רעבה אכלתי ללא היסוס, מנה גדולה של חלבון, שומן וירק. בלי לספור קלוריות ובלי להתחשב בגודל המנה, אך ורק ברמת השובע שלי.

חודש לאחר מכן יצאנו לטיול בפראג, יום אחד לא הספקנו לאכול כמו שצריך ונכנסנו לחנות קטנה שמוכרת לחם ונקניקים. קנינו לחם ואכלנו עם תוספות שונות. אמרתי לעצמי- מה כבר יכול להיות? פעם אכלתי לחם כל יום, אז אני לא יכולה לאכול לחם פעם בחודש? ואז אחרי שאכלתי פתאום נזכרתי למה הפסקתי. הבטן התנפחה, עייפות השתלטה עליי ונזכרתי איך הרגשתי לפני הפליאו. הבנתי שעל הטעות הזאת, אני לא רוצה לחזור.

מאז עברה מעל חצי שנה, ואני עדיין בתזונת הפילאו. אני מרגישה טוב מתמיד, עירנית, שמחה, ובמשקל יציב. כל הבגדים שלי גדולים עליי ואפילו שמלת החתונה עולה עליי. הבנתי שהצורך בנשנושים קיים כשלא אוכלים טוב ולא אוכלים נכון, שהתזונה המערבית לא מתאימה לנו והיא עתירת סוכר. שמזון מעובד הוא בהכרח לא טוב לנו ועלינו להצמד כמה שיותר למזונות המקור, ירקות, פירות, ומוצרים מן החי.
על תזונת הפליאו אתם מוזמנים לקרוא באתר פליאו ישראל.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.

מדי שבוע אנחנו מפרסמים את המתכונים הכי בריאים ומרזים

גלילה לראש העמוד