how-i-lost-15-cm

9 כללים שעזרו לי לרדת 15 ס"מ בהיקפים תוך חצי שנה

אתמול פרסמתי בפייסבוק את התמונה הזו, שמתארת כיצד נראיתי לפני הירידה ואחרי. לא האמנתי שאזכה לקבל מאות לייקים בעבור תמונה אחת. החלטתי לכתוב את הפוסט הזה כדי להסביר במפורט איך קרה שירדתי 15 ס"מ בתוך זמן קצר של בערך 6 חודשים.

1. הפסקתי לאכול לחם – בכלל

אנחנו רגילים כל כך לאכול לחם.

פרוסה עם אבוקדו, לחמנייה עם ההמבורגר, פיתה עם חומוס. זה נראה לנו כמו טבע שני לאכול את המזון שלנו בליווי לחם.

אז איך נפתרים מהתפיסה הזו? פשוט מתרגלים. האמת היא שאפשר לאכול ארוחות מלאות, והרבה יותר משביעות, בלי לכלול לחם בתפריט. כשמפסיקים לאכול לחם מגלים שלחם זה בכלל לא דבר כל כך טעים. הלחם שאנחנו בדרך כלל אוכלים הוא לא לחם טרי מהמאפייה, אלא לחם שהוקפא או לחם מעובד כלשהו.

אפשר לבנות תפריט הרבה יותר מקורי ומיוחד בלי לחם.

הנה הארוחה שהכנתי היום לארוחת בוקר:

  1. סלט ירקות עם אבוקדו
  2. חביתה עם גבינה שמנה

2. ניקוי הגוף עוזר להרגיש כמה רע אנחנו רגילים לאכול

הרבה אנשים רואים כל מיני דיאטות ניקוי כמשהו רוחניקי ולא פרקטי. האמת שאני רואה את שלב הניקוי כשלב מחקרי מדעי. ככה אנחנו לומדים מה רע לנו.

למה אני מתכוונת?

כשאנחנו מפסיקים לאכול, למשל, מוצרי חלב למשך חודש, הגוף מתנקה מכל מאגרי ושאריות החלב בו. מה שקורה אח"כ זה שני דברים:

  1. אם מוצרי חלב לא טובים לנו, פתאום אנחנו נגעלים מהם. יש לנו פחות צורך לאכול מוצרי חלב כי הורדנו את ההרגל של הגוף לאכול אותם. כשמורידים את ההרגל לאכול משהו, אז כשמתחילים לאכול אותו שוב הגוף הרבה יותר רגיש אליו ומודיע לנו אם מה שאנחנו אוכלים עושה לו רע.
  2. ככה נבנה הרגל חיובי יותר. כשאנחנו חודש לא אוכלים מוצרי חלב אנחנו גם מרגילים את הגוף לאכול דברים אחרים, תחליפים למנות החלב שהיינו רגילים לאכול.

אפשר לעשות ניקוי לכל מיני סוגי מזון: מוצרי חלב, פחמימות, סוכרים. תהיו הנסיינים של עצמכם ותגלו על עצמכם ועל הגוף שלכם הרבה מאוד דברים חדשים.

3. לקחתי בחשבון שאוציא יותר כסף על אוכל

כשהתחלתי את הדיאטה הפליאוליטית לקחתי בחשבון שאוציא יותר כסף על אוכל. למרות שמפסיקים לקנות מוצרים מסויימים, קונים הרבה יותר בשר, וזה יכול להיות יקר. אפשר עדיין לחסוך כסף בכך שמחפשים מבצעים, וקונים בשר טחון בעיקר. קונים גם יותר ירקות וגם זה דבר לא זול. לעומת זאת אם אתם אנשים שכרגע צורכים מוצרים מעובדים תשמחו לגלות שבכך שתפסיקו לאכול מעובד תחסכו כמה שקלים. אתם צריכים לקוות שבסוף החודש הכל יתאזן.

4. איפשרתי לעצמי נפילות

למרות שאני מאוד אדוקה ביומיום, אני נותנת לעצמי הנחות תקופתיות. מה הכוונה? יוצא לי להיות במסעדה בערך פעם בשבועיים בממוצע. כשאני במסעדה טובה אני מרשה לעצמי לחרוג מהרוטינה הקבועה שלי ולאכול קינוחים מתוקים למשל.

יש דברים שאני לא מתפשרת עליהם, למשל לאכול לחם, ואני ממליצה לכל אחד להחליט מראש עם עצמו על הדברים עליהם הוא לא מתפשר.

5. נהניתי מהאוכל

אני חייבת לציין שהשוני העיקר בין הדיאטה הזו שעשיתי לבין דיאטות קודמות בחיי הוא שהפעם נהניתי לאורך כל הדרך. בעבר הייתי נמנעת מכל מיני מוצרים ונשארת רעבה ובלתי מסופקת. אלו היו דיאטות ייסורים שהנחמה שבהם הייתה הירידה במשקל הצפוייה. זוהי הייתה כמובן נחמה חלקית בלבד כי לא הצלחתי מעולם להתמיד בדיאטות אלו.

הפעם, בדיאטת הפליאו, אכלתי ארוחות מלאות, מזינות, טעימות, ומלאות בשומן. יאם! לארוחת בוקר אני פעמים רבות אוכלת חביתה מ-3 ביצים מטוגנות בגהי, עם סלט ספוג בשמן זית בצד. אנשים לא מאמינים לי כשאני מספרת להם שירדתי בהיקפים כל כך הרבה תוך כדי אכילת מאכלים שמנים.

האמת היא שיש ביסוס מדעי לירידה במשקל תוך כדי אכילת שומן, אבל אולי נכנס לזה באחד הפוסטים הבאים.

6. הקסם של שמן קוקוס

אחד המרכיבים הבאמת קסומים שאני משתמשת בהם הוא שמן הקוקוס. אני משתמשת בו להכין קינוחים, לטגן ולבשל כל מיני מטעמים שונים.

שמן קוקוס אורגני בכבישה קרה הוא כמובן לא מוצר זול, אבל הצלחתי למצוא בפייסבוק קנייה קבוצתית שלו וקניתי כמה צנצנות ענקיות שמספיקות להרבה מאוד זמן.

7. מה אני לא עושה?

כדי להבין איך לעשות דיאטה מוצלחת צריך לדעת מה לא לעשות, ולא רק מה לעשות.

הנה דברים שאני לא ממליצה לעשות:

לספור קלוריות

להכין שייקים

לאכול מוצרי דיאט

לאכול בחוץ יותר מפעם בשבוע

8. פעילות גופנית

אוקיי, נחשו כמה ספורט עשיתי כדי לרדת בהיקפים? אתם בטח חושבים שעה ביום, ארבע פעמים בשבוע. האמת היא שאני לא עשיתי בכלל ספורט. כן כן, שמעתם נכון. כל השנה האחרונה לא עשיתי בכלל פעילות גופנית, פשוט כי לא היה לי זמן. אני לא גאה בזה יותר מדי, ואני כן רוצה להתחיל לעשות פעילות גופנית מאומצת בקרוב, אבל בתור אמא לילד קטן שגדל בבית פשוט לא היה לי זמן לזה.

למרות זאת, כן הייתי מאוד פעילה. להיות עם ילד זו פעילות גופנית בפני עצמה. ללכת איתו לטיולים, לרוץ אחריו, להרים אותו וכן הלאה. כל אלו פעילויות שמפעילות את הגוף ואת השרירים.

עובדה היא, ואני מדברת מנסיון, שאפשר לרדת בהיקפים גם אם לא עושים בכלל ספורט.

9. מעט ארוחות ביום

לפי שיטת הפליאו צריך לאכול ארוחות גדולות, בפרקי זמן של 5 שעות בין ארוחה לארוחה. לא מדובר על שיטה להרעבה של הגוף אלא להיפך. נותנים לגוף ולמערכת העיכול מנוחה כדי שיוכלו לעבוד יותר טוב. אפילו הטלפון שלכם זקוק לזמן טעינה מדי פעם, אז למה אתם לא יכולים לתת את אותה המתנה לגוף?

לא סיפרתי לכם שהסיבה העיקרית שהתחלתי את התהליך של הפליאו לא היה לרדת במשקל בכלל. הייתי עייפה כל הזמן ולא ידעתי מה לעשות. לקחתי ניחוש פרוע ואמרתי ננסה לשנות את התזונה. היום לא רק שאני נראית טוב יותר (כל כך כיף לקבל מחמאות…) אלא גם יש לי פי 10 יותר אנרגיה. זה חשוב כשמגדלים זאטוט שמתרוצץ ללא הרף. אני מרגישה בריאה יותר וחזקה יותר, וגם פועלת ביתר מרץ.

לסיום, אם אתם מתכננים שינוי בתזונה אני ממליצה לכם לזכור כלל חשוב אחד: ההצלחה בתזונה לא מגיעה כשעולים על המשקל, היא מגיעה כשמנהלים בעקביות אורך חיים שכולל תזונה בריאה, מזינה ומהנה.

ונקודה נוספת, אם יש לכם התלבטויות או חששות לגבי להתחיל תהליך של דיאטה, אני מזמינה אתכם לשוחח איתי ולשאול אותי על כל דבר בנושא.

 

אהבתם את הפוסט? אודה לכם אם תשתפו אותו.

ייעוץ נטורופתי חינם

הצטרפו לקבוצת פליאו בפייסבוק וקבלו תשובות מנטורופתית ND מוסמכת אודות הדיאטה הבריאה והמובילה בעולם.

מדי שבוע אנחנו מפרסמים את המתכונים הכי בריאים ומרזים

גלילה לראש העמוד